Gå til innhold
Arkivverket

[#45759] Johan Olsen f. 03.02.1837 g m Lisbeth Eriksdatter f 14.09. 1840


Gjest John-Richard Brendhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest John-Richard Brendhagen

Hei, Er det noen som kjenner til Johan Olsen f. 03.02.1837 g m Lisbeth Eriksdatter f 14.09. 1840. Johan Olsen født på Flifleth i Fåberg Oppland, og Lisbeth Eriksdatter født på Lykseth Furnes Hedmark.Noen som har mer informasjon om foreldrene til disse to, event søsken og om forfedrene til disse to??Håper på svar.. Takk takk JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Giftermålet? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=vi04141855&gardpostnr=247&personpostnr=1477&merk=1477#ovre>Lenke. Da heter brudparets fedre hhv. Ole Kristensen og Erik Larsen.Her er vel Johan og Lisbeth i 1865 LenkeTo kandidater? JOHAN OLSEN Christening: 12 FEB 1837 Faaberg, Oppland, Norway Father: OLE CHRISTENSEN Family Mother: GUNHILD PEDERSDR Ole og Gunhild i 1865 Lenke LISBETH ERIKSEN Christening: 08 NOV 1840 Furnes, Hedmark, Norway Father: ERICH LARSEN Family Mother: GURI CHRISTENSDR I 1865 finner jeg en Erik Larsen på Lykset i Furnes sogn, Vang prestegjeld. Gift med Guri, men her har hun farsnavn Monsdatter.. Lenke. Finner et giftermål i Furnes kirke i 1827 mellom Erik Larsen og Guri Kristensdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Takk for hjelpen så langt. Håper du vil bidra til å finne mer, event hjelpe meg til å finne mer av mine etterkommere på denne grenen av slekten.Ole Christense er rett, gift med Gunnhild Pedersdr, men der slutter det for hennes del, i allefall for mitt vedkommede. Har sjekket litt rundt Ole Christensen, og hans far var Christen Monsen født 1.12.1758.Håper noen har noe mer til meg? takk takk - JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Christen Monsen døde 27. des 1816 og har med seg navnet Kattestad, mulig han er født der. Han giftet seg med Anne Olsdatter (Lundgård) født ca 1766, død 1. april 1827 - gift 14. april 1794.Noen som har noe mer om det andre 'beinet' av spørsmålet, eller noen nyttige innspill til å finne ut mer om mine forfedres aner...mvh JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.