Gå til innhold
Arkivverket

[#45763] Hvor finner jeg Galgeberg i folketellingen for Aker i 1834?


Gjest Nils Axel Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Hei igjen!Jeg leter etter mine forfedre Gulbrand Olsen og Karen Andersdatter, som (ihvertfall) hadde døtrene Anne Marie (født 18.05.1827) ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7703&idx_id=7703&uid=ny&idx_side=-68>Lenke) og Andrine Elisabeth (født 17.06.1825) (Lenke), samt sønnen Anton, (født 6.10.1830° (Lenke)Ved hver av dåpene bodde foreldrene på Galgeberg -- så jeg har nå prøvd å se om jeg kunne finne dem igjen i Oslo Byarkivs skannede utgave av folketellingen for Aker i 1834 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, prøv Grønland, jeg har iallefall funnet noen av 'mine' i Kirkebøkene for Grønland, og de hadde adresse Galgeberg. MEN det var på 1860-tallet, så jeg er ikke helt sikker...vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Axel Braathen

Takk skal du ha, Tore -- men jeg fant ingen Gulbrand Olsen der. Jeg har heller ikke funnet ham blant døde i kirkebøkene for Oslo Hospital 1830-1836, men han kan jo ha flyttet bort.Jeg har funnet en Gulbrand Olsen i folketellingen for Grønland i 1834, Astrid -- men der stemte ikke navnet på barna.Nils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

En del av Galgeberg sorterte under Oslo sogn, og der mangler det slike folketellinger fra 1830-årene. Den nærmeste kilder jeg kjenner, er ligningsmanntall fra omkring 1850 for Oslo commune (i Oslo byarkiv) (Oslo commune må ikke forveksles med Christiania).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Axel Braathen

Takk skal du ha igjen, Tore!Finnes det forresten på nettet noen kart over Oslo og Aker på ulike tidspunkt på 1800-tallet -- det er et nokså uoversiktlig bilde for meg.Nils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.