Gå til innhold
Arkivverket

[#45771] Peter Schnitler von Tordenskiold


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

Er Premier-lieutenant ved det Smaalehnske Dragon-Compagnie i 1802, Peter Schnitler von Tordenskiold,i slekt med den Major Peter Schnitler som i årene 1742-1745 utarbeidet 'Grenseeksaminasjonsprotokollene', grenseundersøkelsene for å kartlegge og fastslå grensa mot Sverige? Og hvordan fikk han Tordenskold-navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hei Knut, takk skal du ha. Jeg er ikke i slekt med ham, men prøver å kartlegge omstendighetene omkring kampene i områdene mot Sverige i 1808-09 (Napoleonskrigen), der en av mine mine tipp-tipp-olderforeldre, dragon Peter Pedersen (1773-1809) fra det Enebakske Dragonkompani var en av de mange som falt i krigen. Tar med glede mot informasjon, du kan sende den til jobb-mailen min, per.hakon.christiansen krøllalfa nrk punktum no. (Den er nok bedre beskyttet enn privatmailen. Ikke lurt å legge ut søkbar adresse, men du forstår vel denne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.