Gå til innhold
Arkivverket

[#45799] Søren Laurits Jacobsen, f. i Enigheden, Brunlanes 05.09.1869


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Hei!Søren Laurits Jacobsen er en av brødrene til min oldemor. Jeg har funnet hans dåp og konfirmasjon i Kjose kirke i Brunlanes. Jeg har hørt at han emigrerte til Amerika og etablerte seg med familie der. Er det noen som vet noe om ham og hans eventuelle familie?Vennlig hilsen Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du dåpen hans 27 des i Tjose kirke: LenkeVet du noe om hvilket år han emigrerte? Sikkert lettere å finne han i folketellinger i USA om du vet hvor han dro også?Jeg kan kikke litt i emigrantlistene for deg.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Nei, jeg vet ikke akkurat når, men jeg har ikke funnet ham i FT 1900 i hvert fall. Jeg har prøvd å søke i emigrerte fra Larvik, men ikke funnet ham. Han kan muligens skrive seg for Larsen da dette er akkurat i den perioden da man begynte å beholde farens etternavn.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøvd å søke i emigrantlistene etter en Søren Larsen i passe alder, den eneste jeg fant var denne karen, her var ikke hjemsted opplyst, og ikke nøyaktig fødselsår, så det er vel heller usikkert? LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.