Gå til innhold
Arkivverket

[#45834] Peder Thomesius Terjesen fra Øyestad ved Arendal


Gjest Jens Chr. Lied
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Chr. Lied

Peder er min tippoldefar,født ca 1834. Han var gift med Sophie Albertine Andersen fra Revesand på Tromøya. skulle gjerne vite litt med om henne. Deres datter Lydia f. 1873 er min oldemor, hun var gift med Harald Arvesen fra Thune i Østfold. Håper noen kan hjelpe meg med foreldre og besteforeldre til Sophie Albertine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Her er vel i hvert fall Sophie Albertine og Peder Terjesen på Revesand i 1865. Dersom alderen er rett, skal hun være f. ca. 1836.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Fra den skannede kirkeboka for Tromøy: Konfirmert 4. mai 1851 (nr. 4 av pikene): Sophie Albertine Andersen, f. 27/12 1836, Rævesand. Foreldre: Styrmand Albreth Andersen, Sophie fød (Røer?).Moras pikenavn er jeg usikker på, men her er lenken til den aktuelle kirkeboksiden: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Og her er vel vielsen til Sophie Albertines foreldre fra FamilySearch: Lenke. Det kan vel se ut til at jeg har lest morens pikenavn (Røer) riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Dåpen til Peder Thomesius Terjesen i Øyestad 1834 har du vel? Her er i hvert fall lenken til kirkeboksiden (dåp nr. 73): www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=848&idx_id=848&uid=ny&idx_side=-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Noer

Jeg har en ane ved navn Peder Severin Terjesen Røed født 23. august 1823 på Røed i Øyestad. Han døde 1898. Han var gift med Anne Tomine Knudsdatter 1819-1898. De giftet seg 2. mars 1850 på Røed. De fikk fire barn. Jeg har navn og fødselsdatoer på disse. På grunn av navnelikheten lurer jeg på om det kan være noen felles tilknytningspunkter mellom min ane og Peder Thomesius ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

På grunnlag av Oddbjørns funn av dåp 1834, kunne jeg slå opp i Kjell Bråstads Øyestadbok bind 2 s 111. Der finner du MYE om denne slekten!Til innlegg 8: disse finner du i Bråstads Øyestadbok bind 2 s 141, men det er kanskje kjent.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Chr. Lied

Takk til Jarl V. Erichsen. Jeg vil låne denne boka på bilioteket. Da dette ikke var kjent for meg fra før.Jens Chr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.