Gå til innhold
Arkivverket

[#45838] Ole Andersen , Mevær, Fleinvær. Født 1755, død 1813


Gjest Magne Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Jensen

Leter etter forfedrene til Ole Andersen, født 1755 død 1813. Han var bonde på Mevær og gift med Ane Elisabeth Jacobsdatter. Datter av Jacob Olsen på Kjønnøya (Fleinvær)De er mine tipp-tipp-tipp. hilsen Magne Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Det er vel denne personen nr. 678 gm nr. 679? Lenke -En liten uoverensstemmelse med dine opplysninger. – Skifte etter Ole Andersen, Gaardmand, Mevæhr i Gildeskål, åpnet 19.10.1803 – Ektefelle Anne Elisabeth Jacobsdatter, Mevæhr i Gildeskål – Jacob Olsen, sønn av avdøde, 9 år, Mevæhr i Gildeskål – Christianna Benedicta Olsdatter, datter av avdøde, 16 år, Mevæhr i Gildeskål – Jacobia Johanna Olsdatter, datter av avdøde, 14 år, Mevæhr i Gildeskål – Ingeborg Mallena Olsdatter, datter av avdøde, 5 år, Mevæhr i Gildeskål –Skifte etter Morten Olsen, Mevæhr i Gildeskål åpnet 19.05.1813, Ektefelle Anna Elisabeth Jacobsdatter, Mevæhr i Gildeskål – Anne Olsdatter, mor av avdøde, enke, i Alstadhaug –MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Jensen

Hei. Ole var født i 1803.Tastefeil. Jeg er altså ute etter Anders med frue. Lurer også på hvor Morten Olsen kom fra, Anne Elisabeth sin mann nr2 Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Du mener vel at Ole *døde* i 1803, ikke 1813.Jeg er også på jakt etter Ole Andersens forfedre, så jeg skal si ifra hvis jeg kommer over noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Jensen

HeiDød 1803 ja. Det var jo mange Anders i området på denne tiden. Et 'rykte' sier at Anders kom fra Sandhornet (Sandhornøy). Han skal ha omkommet på havet. Noen skriftlige kilder finner jeg imdlertid ikke.mvhMagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Jensen

Det er to Anders som kan passe i Støver: Anders druknet 7/11 1779 (Fleinvær): Anders f. 1728 død 1788 (Gildeskål). Støver sier ingen ting om familie. På denne tiden tror jeg det var nære forbindelser mellom Fleinvær (Mevær) og Skjerstad/Fauske med omland, p.g.a. seifiske om sommeren hvor fiskere derfra hadde 'buer' i Fleinvær. Det var også mye familiær forbindelse til Arnøyene kanskje spesielt Nord Arnøy. 'Skifter i Salten' har jeg desverre ikke lengre.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.