Gå til innhold
Arkivverket

[#45841] Finner ikke disse to i 1801


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Jeg finner ikke disse to i 1801:1. Johan Christian Berg, undertollbetjent i Drammen i 1817, død 6. des. 1837 på Bragernes (Drammen), 55 år 3 mnd, dvs født ca 6. sept 1782.2. Johan Fredrik Berg, undertollbetjent i Drammen 1815, død på Strømsø (Drammen) februar 1837, 47 år, dvs født ca 1790.Jeg vet ikke om de var brødre, men det skal ikke forundre meg. Er det noen som takler denne nøtta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg tviler. Han ville kanskje heller kalt seg Rømche?Johan Christian kalte barna med navn som Johan, Christian, Georgine, Kristine, Johanne, Micoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

En Johan Christian Berg gifter seg i Trondheim 1806 med Berte (Pedersdatter) Øyen. De får 3 barn i Trondheim i perioden 1807-1811.LenkeJeg finner 4 barn av Johan Christian Berg og Berte Petersdatter på Strømsø/Bragernes i perioden 1813-1820. Kan det dreie seg om samme ektepar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hjertelig takk!Jeg har allerede vært innom disse, men jeg sjekket ikke ut barn i Trondheim. Da kom det jo også fram at Beret Øyen var ei Pedersdatter (lik som Berte/Birgitte i Drammen).Dette skal jeg gå videre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Antakelig Bingo, Ketil!Peter Christian f 28/4 1809 i Trondheim.Peter Christian Berg gifter seg i Lier (ved Drammen) 30.12.1834, 25 år gml. Far: Johan Christian Berg.Hjertelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.