Gå til innhold
Arkivverket

[#45842] Andreas Magnus Jensson SVERIGE.


Gjest Solveig K Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig K Westgård

GINA CARINE KNUDSDATTER født 2 jan 1854 i Bamble Telemark. Hun gifter seg 13 okt 1876 i Bamble kirke Telemark med: Andreas Magnus Jensson født 23 nov 1849 Gerstad forjening Elfsborgs-len Sverige. Han var sønn av Jens Larsson. Andreas var gruvearbeider, attest 7-7-1876 til Ødegårdens-verk Bamble.Hvor ble det av disse to, flytta de et annet sted? Eller dro de til Sverige eller USA?Gina Carine Knudsdatter var søster av min oldefar.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Solveig.Jeg har sett litt etter hans familie i Sverige, for å se om man kan gå den veien.Er du sikker på navn, tror det er noe feilskrevet ved vielsen. Jeg har funnet hans fødsel/dåp i Sverige.Født i Gestad 23 nov 1849 og døpt 2 dager senere ANDERS MAGNUS. Foreldre: Jan Larsson og Maja Lisa Jonasson.De bodde på plassen Berg i Gestad og der bodde de i mange år. Anders var en i en søskenflokk på 8, hvorav 2 døde små.Anders reiste til Norge fra Berg 7/7-1876. Foreldrene døde så ganske snart mor i 1877 og far i 1878. Etter at foreldrene døde reiste også de andre søsken (bortsett fra 1) i tur og orden til Norge de også.I og med at far het Jan og ikke Jens, så forandrer jo også etternavnet seg. Derfor lurer jeg på om det kan være familien som finnes i Tvedestrand landkommune i 1900 LenkeDet er den eneste kandidaten jeg har funnet. På scannede kirkebøker ligger jo da ikke kirkebøkene som kunne ha dekket fødslene til de to barna de har i 1900. Det ville jo gitt svar på fars navn. Men, du kan jo kanskje bestille dem ?Nå har jeg notert meg en del om foreldre/søsken i sverige om du trenger og ønsker.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Hei Anne Lene.Jeg får ikke opp din lenke, Tvedestrand landkommune i 1900. Foreldre/søsken i Sverige hadde hvært moro å få.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg prøver igjen: LenkeOm det ikke går, søk på bosted: Balsletta.Hun het da Gina Jans.Send meg en mail: alenehagen@hotmail.com så sender jeg deg det jeg har notert ned.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Solveig K Westgård

Kan de ha flyttet til Sverige? Det er ingen i familien som vet noe om de.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.