Gå til innhold
Arkivverket

[#45859] Ingeborg Torbjørnsdatter Skaio


Gjest Ingrid Askedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Benn Johan Rislaa

Da de fikk sitt første barn 30/1 1844, var en av fadderne nevnt ved navn Syvert Torbjørnsen Skjervedal. Lenke Kanskje hun kan være fra Skjervedal i Vennesla, et mulig spor?Mvh Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Har vært inne på tanken selv. Står ei setning om han under Skjervedal i Vennesla side 894 i Venneslaboka. - I 1845 var truleg Sjuer Torbjørnsen dreng her (Seinere til Honnemyr) Har ikke klart å finne han igjen på Honnemyr eller finne foreldrene hansIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Har sett litt gjennom folketellingen for 1801 etter faren Torbjørn Olsen, som faktisk ikke er så vanlig navn. Ingeborg var født omk. 1816, så faren må nødvendigvis være født på slutten av 1700-tallet. En mulig kandidat på gården Brekke i Østre Moland, som i tillegg har ei mor ved navn Ingeborg. Lenke Vet ikke om det er noe å bygge videre på?Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Ingrid Askedal

Har endelig fått meg ferie og tid til å lete mer etter IngeborgHar klart å finne ei Ingeborg født 27/9 1816 og døpt den 6/10 1816 i austre Moland. Med foreldre Torbjørn Olsen og Anne Tellefsdatter. Har funnet konfirmasjonen hennes i samme kirke den 24/4 1831Etter konfirmasjonen har jeg ikke klart å finne henne igjen Har sett igjennom inn- og utflyttingslister uten å finne henne (kan ha oversett henne) Selv om sannsynligheten er stor for at dette er 'min' Ingeborg, skulle jeg gjerne ha hatt et 'bevis' for at hun flyttet fra Brekke i austre Moland til Skaiå i Iveland Forslag til hvor jeg kan lete videre mottas med takk:)Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.