Gå til innhold
Arkivverket

[#45878] Skifte Herlø, Nordhordland


Gjest Kariann H. Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kariann H. Johannessen

Hei Hvem er nevnt som arvinger og event. formyndere i skiftet etter Berta Steffensdtr Herlø: Prk 11b, s.553, 1807-10. På forhånd tusen takk for hjelpen. Mvh Kariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 18. nov. 1808 og nevner enkemannen Morten Olsen og barna Ole Mortensen, 24, Niels M., 19, Mons M., 13, Hans M., 5, Anne M., 20, Kari M., 16 og Magdalene M., 8 år. Som formyndere nevnes farbrødrene Mons og Nils Olsønner Nordre Bjorøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 18. nov. 1808 og nevner enkemannen Morten Olsen og barna Ole Mortensen, 24, Niels M., 19, Mons M., 13, Hans M., 5, Anne M., 20, Kari M., 16 og Magdalene M., 8 år. Som formyndere nevnes farbrødrene Mons og Nils Olsønner Nordre Bjorøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Til Yngve og Kariann.Her er noe som eg ikkje forstår, har du Kariann funne denne Berta Steffensdatter gift med Morten Olsen Nore Bjorøy.Morten Olsen var gift med Britha Nilsdatter Ågotnes og døde i 1808, de budde slik eg kan sjå det på N. Bjorøy, i såfall må ekteskapet vært svært så kort. Alle barna som er nevnt er fra første ekteskapet. I tillegg er det jo rart at skiftet også er under Herdla. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er rett at det står to skifter på denne siden, og grunnen til at jeg 'blingset' er at det bare står en linje om Berta Steffensdatter, det var 'fattigskifte', og ingen opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.