Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Reidar Waaler

[#45886] Stange, Hedmark tidlig på 1800-tallet

Recommended Posts

Gjest Reidar Waaler

Dette er virkelig en suveren service for oss som leter etter anene våre. Jeg har funnet slektninger langt tilbake i Oslo, men savner data for Hedmark før 1880 - spesielt for Stange (Tangen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Reidar Waaler

Er det noen som vet om det finnes en framdriftsplan for kirkebøker i Hedmark, eller når vi kan vente at det kommer noe mer derfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Warberg

Som det tidligere mange ganger er gjort rede for i dette forum; vi har ikke fylkesvise planer. Det kommer hele tiden bøker fra hele landet samtidig. I faser vil det komme mer fra noen fylker enn fra andre. Hedmark og Oppland ligger pt. litt etter de fleste andre fylkene, men alt vil komme på plass i løpet av inneværende år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bent Nikolaisen

Nå ser jeg at det er mye kb fra Hedmark på gang her for tiden... Et lokalt historielag selger kirkebøker fra den perioden i bokform. Det geniale er at det her finnes flere registre, slik at man feks ved å gå på en fars navn samtidig vil få se alle hans 'farsskap' i aktuell peridoe. Jeg har disse bøkene og kan i enkelttilfeller hjelpe deg hvis du har navn og sted. Siden begge mine foreldre er fra Tangen/Stange så har jeg veldig mye 'kjøtt på benet' her, kanskje har jeg noe av det du trenger i min base allerede. Hvem vet? Ta kontakt hvis du vil så kan vi se på det....Bent@Nikolaisens.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive