Gå til innhold
Arkivverket

[#45886] Stange, Hedmark tidlig på 1800-tallet


Gjest Reidar Waaler
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Waaler

Dette er virkelig en suveren service for oss som leter etter anene våre. Jeg har funnet slektninger langt tilbake i Oslo, men savner data for Hedmark før 1880 - spesielt for Stange (Tangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Waaler

Er det noen som vet om det finnes en framdriftsplan for kirkebøker i Hedmark, eller når vi kan vente at det kommer noe mer derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Som det tidligere mange ganger er gjort rede for i dette forum; vi har ikke fylkesvise planer. Det kommer hele tiden bøker fra hele landet samtidig. I faser vil det komme mer fra noen fylker enn fra andre. Hedmark og Oppland ligger pt. litt etter de fleste andre fylkene, men alt vil komme på plass i løpet av inneværende år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bent Nikolaisen

Nå ser jeg at det er mye kb fra Hedmark på gang her for tiden... Et lokalt historielag selger kirkebøker fra den perioden i bokform. Det geniale er at det her finnes flere registre, slik at man feks ved å gå på en fars navn samtidig vil få se alle hans 'farsskap' i aktuell peridoe. Jeg har disse bøkene og kan i enkelttilfeller hjelpe deg hvis du har navn og sted. Siden begge mine foreldre er fra Tangen/Stange så har jeg veldig mye 'kjøtt på benet' her, kanskje har jeg noe av det du trenger i min base allerede. Hvem vet? Ta kontakt hvis du vil så kan vi se på det....Bent@Nikolaisens.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.