Gå til innhold
Arkivverket

[#45892] Hvor i USA er disse holdt til?


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.I forbindelse med et dødsfall i Minnesota, USA, står det oppgitt en del navn hvor barna er:'The children are Carl and Axel Mathison of International Falls; Herman and Gust of Sparta,Gina, Mrs. Andrew Martinson, Martha, Mrs. John Martinson, Hilda, Mrs. Henry Haugen, all of Karlstad andClara, Mrs. Hanson of Newfolden.'Jeg har funnet Karlstad i Minnesota, men hvor er de andre plassene som er nevnt?Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Moren som døde i 1934 bodde i Karlstad, Minnesota. Jeg har gamle brev fra Gina som er skrevet på slutten av 1940 tallet, hvor det står at det er skrevet i Karlstad, Minnesota, slik at det ikke er noen tvil om hvilke Karlstad det dreier seg om.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Tove D. Johansen

http://rootsweb.com finnes en nyttig base som heter U.S. Town/County Database. Et søk der på Sparta ga ca 20 treff, blant annet en Sparta i St. Louis County, Minnesota.Det som er nyttig, er bl.a. at man får opplysning om county

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei! Jeg har Minnesota 'atlas' (kart). Sparta er en liten 'by' naer Virginia, og Eveleth Minnesota (St. Louis county). Newfolden er i Marshall county, naer Thief River Falls, Minnesota (North wester corner of Minnesota). Karlstad er rett nord fra Newfolden. Karlstad er i Kittson county. Rett nord fra Kittson county er Canada!! mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.