Gå til innhold
Arkivverket

[#45900] Sollien og Lien


Gjest Inge Flatmoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Flatmoen

Leter etter informasjon om Klaus og Molly Sollien, trolig fra Toten. De skal være født rundt 1880-tallet. Barn, årstall etc.Lurer også på om noen har dødsåret til Marit Larsdatter Lien fra Kvam i Nord-Fron, født ca 1832, død etter 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det var ikke enkelt å finne disse folkene.Lurer på om de kan ha forbindelse med denne gården fra 1900-tellingen? LenkeFolkene her bruker gårdsnavnet som etternavn ser det ut til.Finner ikke Molly eller Calus ( Klaus) som kan passe i 1900. Kan de ha emigrert?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Kalus Sollien jeg fant i passe alder i 1900 er denne karen : LenkeDet fantes mange som brukte navnet Sollien i Norge på den tiden, men Molly ( Molli) Har jeg ikke funnet dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Mener Mollys mor het Theoline. Mener også å ha hørt stedet Kolbu nevnt, så kanskje de var fra der.Klaus var vel også født på 1880-tallet, tror jeg. De hadde en del barn, bl.a. en datter født 1917.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

Mener å huske at det i Sør Fron finnes en nålevende person med opprinnelig navn Sollien fra Toten. Dette kjenner du kanskje til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Her er lenken til den nevnte Petra Molly i FT1900 LenkeDu vet vel ikke om Sollien navnet kan knyttes til enten Molly eller Claus ?? Er det i Sør-Fron du har et spor, eller er det kun Vestre Toten ?? Er det utelukket å tenke seg at Claus var trønder, og jernbanemann ?(Siden du vet om et barn som er født i 1917 – så vet du kanskje hvor i landet denne personen hadde tilknytting, - det jo rikelig med kirkebokmuligheter her på nettet, men da haddet det vært greit å sirkle inn mulighetene.)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Jamen er Carsten flink i hurtigoppslag i scannede kirkebøker !!Men her har vi ei MARIT LARSDATTER på LIEN i Nord-Fron i 1900. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00518&gardpostnr=477&personpostnr=3086&merk=3086#ovre>LenkeHun er enke, og jeg tror det er den samme Marit Larsdatter vi finner her i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Dette er rett dame ja, men har noen dødsåret? Jeg har ikke tilgang på kirkebøkene fra 1900- i Nord-Fron da jeg befinner meg på vestlandet.Takk for all hjelp så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.