Gå til innhold
Arkivverket

[#45909] Ingeborg Haagensen i FT.1900, gift, bosatt hos Anton Eikrem, Tr.heim


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

I FT.1900 finner jeg Ingeborg f.1862 i Bolsø som gift Haagensen. I Adressekat. for Tr.heim 1894 er hun oppgitt til både Eikrem og Eriksen som Pikenavn. bosatt hos A. Eikrem. Jeg vet at Ingeborg Eikrem hadde en bror ved navn Anton. Er det noen som kan hjelpe meg med dette; Giftemål når og hvor. Med hvem. Og er denne Ingeborg; Eikrem eller Eriksen. Hun er forøvrig oppgitt som ENKE i adressekat. for 1917.Der bor hun sammen en Beate Eikrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

For ordens skyld tas denne med: (Både broder Anton og søsteren Ingeborg + to barn er her.) [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f01601&gardpostnr=645&personpostnr=3040&merk=3040#ovre>LenkeNår Ingeborg ikke er enke i 1900, så bør mannen hennes finnes et eller annet sted i landet som gift, men ikke-samboende med noen ektefelle, og helst hete HAAGENSEN. Det ble ikke så mange av dem. Men det er en fjøsrøkter på Ringved, - rett utenfor Trondheim. Oluf Hagbarth er kanskje litt ung, men det er vel verdt å gjøre et søk i kirkeboka der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.