Gå til innhold
Arkivverket

[#45917] Brite Monsdtr Sigdestad, Davik( 1729-93) gm Jon Kristoofersen Rafshol


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Brite Monsdtr Sigdestad, Davik (1729-93) ble gift i Eid 5.7.1749 med Jon Kristoffersen Rafshol.Ifølge FS er Brite Monsdtr datter av Mons Olsen og Stener Martiniusdtr.Kan noen bekrefte/avkrefte dette?Ifølge samme FS er Stener Martinusdtr født ca 1705 og datter av Martinius Torbjørnsen og Brite Rasmusdtr.Kan noen bekrefte/avkrefte dette?Hvem er så foreldrene til ovennevnte Mons Olsen?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Eg kan berre referere til kva som står i Bremanger bygdebok, som kom ut no før jul. Under Mons Olson og Stine Martinsdotter står berre eit barn: Ole f. 1743.Det står at Stine var frå Heggedal (Veit ikkje kvar det er) og at ho døydde i 1762. Det står at dei tidlegare var brukarar på Andenes (På Anda i Gloppen, vil eg tru). Brukar før dei på Sigdestad var Ole Monsson. Det kunne jo ha vore far til Mons Olson, men det står ikkje konkret.Elles har eg høyrt at det er mykje feil i Bremanger bygdebok. Folk som utelatne osv. Og pussig nok: Eg har høyrt det frå ei som nettopp er frå Sigdestad og som sjølv ikkje står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Otto for informasjon. Ifølge FS skal det være flere barn også Ole (med fødselsåret hans er oppgitt til 1735 der) + Anne født 1725, Agnethe født 1730 og Barbara født 1740.Jeg har nå funnet at det er skifte etter Stener Martinsen Sigdestad, og har bedt om opplysninger om dette skiftet på arkivforumet. Det blir spennende å se hva som framgår der.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

I følge mine notater var Steine Martinusdtr fra Heggdal, bnr. 4, Oppigard i Innvik. Faren var Martinus Torbjørnsen Andenes fra Andenes i Gloppen prestegjeld, og Brithe Rasmusdtr. Heggdal i Innvik.Far til Mons var Ole Monsen Sigdestad og Christi Olsdtr. fra Ytre Isane, Davik prestegjeld - nå Bremanger.Disse opplysningene er fra bygdebøkene for hhv. Davik og Innvik/Stryn og må tas med forbehold.Brite Monsdatter Sigdestad står oppført i bygdeboka for Eid/Hornindal som kona til Jon Kristoffersen Rafshol, og hun døde 64 år gammel i 1793. Det er vel sannsynlig at hun var datter til ovennevnte Mons, men det bør sjekkes om det finns skifter eller andre dokumenter som kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Skifteopplysningene bekrefter at Brite Monsdotter var datter av Mons Olsen og Stener Martinsdatter Sigdestad - se tema 45519 på Arkivforumet LenkeTakk også til Tor Kvien for utfyllende opplysninger.Odd Brede Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

(2) - alle bygdebokutgjevarar kjem før eller sidan til eit punkt der ein berre må slutte å korrekturlese og gå til utgjeving. Eg trur kanskje Bremanger-nemnda har kryssa det punktet litt for tidleg, utan at eg kjenner alle detaljar.Dersom bygdeboka kallar Steine for Stine, er det i alle fall ikkje korrekt. Steine er ein variant av Steinvor, skrive på svært mange måtar; Stener, Stenor, m.m. men Stine har eg aldri sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Til innlegg (3). Bygdebokforfattaren Årstein Svihus har nok forveksla dei to Monsane på Sigdestad som var bønder samstundes på kvart sitt bruk. Eg ser at Anne, Agnete og Barbro er oppførte som døtrene til Mons Kristensen på bnr. 2 istadenfor Mons Olsen på bnr. 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.