Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gjertrud Berg

[#45924] Karen Borgfjord/ Baarfjord/ Baldfjord, Fosen

Recommended Posts

Gjest Gjertrud Berg

(Dette innlegget ligger også på Trønderslekt)Etter å ha vært uten internett siden mars 2006 (grøss og gru)holder jeg nå på å samle noen løse tråder. Finner ikke mine kilder på en fødselsdato, og lurer på om noen kan bekrefte mine funn på folketellingene. Jeg beklager også hvis jeg har spurt om dette før, isåfall vil jeg bli glad hvis noen ga meg linken, for jeg finner ikke e slikt innlegg noe sted!Min oldemor er Karen Borgfjord f.1878 i Valdersund/Jøssund. Jeg har skrevet ned at hun er født 28.07.1878. (Hun blir senere gift med Jakob Hendrik Hellem Berg, f. 26.12.1874 på Nes, Bjugn.) Jeg er nesten sikker dette er henne som tjenestejente på Musgaarden: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01628&gardpostnr=94&personpostnr=603#nedre>LenkeSå har vi dette hullet da,ned mot 1865, men på garden Boldfjord har vi da sønnen Johannes Johannesen, som jeg regner med er hennes far: Lenke(Min farfar het Johannes, og er da mest sannsynlig oppkalt etter sin morfar.)I kirkebøkene fra Orkdal får jeg bekreftet at ikke bare Johannes er født i Ørkedals Prestegjeld, men også hans far Johannes Pedersen (På folketellingen står det Værdalens Prgj.)På vielseslistene står hans kones fødested som Høiseth av Børsen, er dette Ørlands Prgj.slik det står i folketellingen?Ifølge kirkeboken flytter de med sønnen Johannes fra Aunemoe i Orkdal til Aafjorden Prgj. 30.04.1838.Kan noen bekrefte at Johannes Johannesen er Karen Borgfjords far?Hennes mor vil jeg da regne med er på garden Baldfjord år 1900, som enken Lina Hansdatter: LenkeJeg finner en Karoline Hansdatter i rett alder på rett fødested i 1865:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.