Gå til innhold
Arkivverket

[#45932] Brita Kristine Fredriksen, f.1894


Gjest Ket Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ket Henriksen

Jeg prøver å finne ut hvem Brita Kristine Fredriksen, f.1894 var og hvor hun kom fra. Hvem hennes foreldre var og om hun f.eks bodde i Bergen i 1912?Den 9.mai 1917 får hun en sønn i Bergen som hun kaller Alfred Bernhof. Foreldre oppgitt til å være ugift murersvend Albert Johannesen f.1892 og ugift tjenestepike Brita Kristine Fredriksen f.1894, begge bor i Bergen. Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Klokkerbok nr. A 3 (1916-1925), Fødte og døpte 1917, side 16: LenkeAlbert drar til Stavanger samme år og gifter seg der, men jeg vet ikke hvor Brita Kristine ble av eller om hun giftet seg og fikk flere barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun oppgav å komme fra 'Eidsfjord, Nordland', og synes ikke å være i Bergen ved 1912-tellingen. I 1917 bodde hun i Nils Hertzbergsgate 4, og var tjenestejente.Jeg finner henne ikke gift i Bergen - under navnet Fredriksen - fram til 1934.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.