Gå til innhold
Arkivverket

[#45952] foreldre til torris olsen


Gjest karl johnny sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest karl johnny sommer

jeg er ganske fersk som slektsforsker,og nå lurer jeg på hvordan jeg skal finne foreldrene til torris olsen,født ca 1721 tangen ullensaker. jeg vet han giftet seg 10 juni 1743.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det ser ut til at de giftet seg 10 år tidligere:IGI Individual Record FamilySearch™ InternationalKAREN GULBRANDSDR Female Marriages: Spouse: TORRIS OLSEN Family Marriage: 10 NOV 1733 Ullensaker, Akershus,Messages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage dateOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fra samme kilde som Odd finnes det en Tørris Olsen som giftet seg i Hof HE 10/6 1743 med Kari Engebretsdt./Embretsdt.For å finne ut av det må du nok lete i kirkebøkene til Ullensaker. Den eldste krk.boka starter 1689.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Visst Torris gifta seg i 1733, kan han ikkje ha blitt fødd ca 1721! Så kva er rett og kva er feil her? Veit Karl Jonny kven Torris gifta seg med? Var det Karen Gulbrandsdr?Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

At Karin ble født 1723 høres veldig tvilsomt ut, og det samme med Tørris f. 1721.De ble jo antagelig gift i 1733, 12 og 10 år gamle ?FS: Barn alle døpt i Ullensaker: Ole 1/8 1834, Anne 27/5 1736, gulbrand 2/7 1737 og Hans 6/1 1740. Kan være flere barn ?Husk at alt som finnes på FS (Familysearch) må sjekkes mot kirkebøker da det er usikre og ofte ufullstendige opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.