Gå til innhold
Arkivverket

[#45954] Innlogging - avledet fra tema 45911


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Jeg har lest debatt nr 45911 om innlogging, og nå ville jeg gjerne høre med andre her hva de mener er en sikker innlogging. Det er visst mange måter å lage dette på, men java, javascript og flash kan dekompileres, så hva bør en bruke dersom en vil begrense tilgang til bare sine slektniger?Gode råd mottas med takk.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Hei! phpGedView bruker php med mySQL backend database. Php kompileres på serveren (slik at koden aldri kan lastes ned på lokalmaskinen uten direkte tilgang til serveren) og dersom det er godt laget er det ett rimelig sikkert system. MySQL er ett databasesystem som installeres på serveren og det er der alle data lagres.Man kan også bruke noen som heter .htaccess Denne filen kan brukes til mange ting, men blant annet til å begrense tilgang til kataloger på serveren. Dette systemet synes jeg er litt tungvindt for det krever mye administrasjon fra webmasters side.Det er ingen systemer som er 100% vanntette, men phpGedView gjør en god jobb fordi det har eksistert lenge (de fleste bugs er squashed), det tar i bruk ett serverbasert databasesystem og alle brukerkontoer er lagret i kryptert tilstand i databasen.Det er nok andre som kan forklare dette bedre enn meg.Vennlig hilsen, Ken V. Nordberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.