Gå til innhold
Arkivverket

[#45969] Tyding av kirkebok Oslo domkirke dåp


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Ønsker hjelp til tyding av faddere ved dåp nr 171, Olaf sønn av Hans Jørgensen, skreddermester og hustru Karen Olsdatter.Lenke Dette er en bror av min oldefar, og jeg skulle gjerne fått tydet faddere ved dåpen. Luer på om det står barnets moder, så leser jeg en Therine Pedersdatter og en jomfru Live Pedersen. Håper på hjelp til å tyde resten. På forhånd takk.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg klarer ikke alt dette, men prøver meg med noe:'Barnets Moder, ...... Konen Thürine Pedersdatter, Jomfr. Live Pedersen, Skreddermester Gunnov (eller Gunner?) og Skomagerene (?) Jacobsen'.Litt pussig med 'Skomagerene' i flertall, om jeg da leser rikitg, men kanskje var det her tale om to stk. Jacobsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for hjelp, Hans! Det er svært interessant å få vite navn på disse faddere. Olaf Hansen ( senere Jørgensen ) var teatermaler, anstryger ved Christiania Theater. Han emigrerte til USA 1890.Har fått kontakt med tre av hans oldebarn som vil besøke Norge for første gang i august. Prøver å samle mest mulig opplysninger om forfedre før besøket.Har funnet de fleste barn av Hans Jørgensen og Karen Olsdatter i de fotograferte kirkebøker. Flott at så mye har skjedd med disse kildene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en Turine Pedersdatter som bor i samme området som mine tippoldeforeldre, Hans Jørgensen og Karen Olsdatter, mulig hun er en fadder?LenkeFår se om jeg finner flere av de nevnte. Finner skredder Jørgensen i 1845 i Kirkebakken. Senere bodde familien i Grubbegaden 5 i over 30 år.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til et annet tema jeg har her med spørsmål om en av fadderene ved denne dåpen i Oslo Domkirke: LenkeHåper fortsatt på hjelp med å finne opplysninger om faddere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.