Gå til innhold
Arkivverket

[#45977] Vega ,Nordland ca.1800


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Eg er på leiting etter to søstre fødd på Eidem på Vega. Dei to er Martha Kristine Eliasdatter f.1796 d.ukjent og Inger Walnum Eliasdatter f.1800 død før 1865. Foreldre Foreldre Peternelle Michelsdatter og Elias Larsen Eidem på Vega. Håper at noen kan hjelpe meg vidare. MvhGunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I skifte etter broren Lars Didrik Eliasen (han er gift, men ingen barn) i 1823, er Inger Eliasdatter oppgitt å være gift med Nils Eliasen, Sørvær. Kilde 'Skifter fra Bindal/Velfjord/Vega 1811/1845' av Svein Edvardsen.Martha Eliasdatter er ikke nevnt i dette skiftet, og er derfor mest sannsynlig død uten livsarvinger.Martha er heller ikke nevnt i skiftet etter faren i 1820.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Martha Eliasdatter, Vegstein, døde i 1806, 10 år gammel iflg. kirkeboken (Vega), har ikke innførselen, bare en avskrift av kirkeboken.Inger Walnum Eliasdatter døde 28 mai 1852, Sørvær (tidligere Tjøtta, nå Vega kommune), gravlagt Tjøtta kirke 20. juni 1852. : 'Gift K. Inger Walna Eliasd., 52, Sørsandvær, Nils Eliass. kone.' Klokkerbok for Tjøtta (817c01). 3/4Inger Walnum Eliasdatter er tipp-tippoldemor til min kone. Er dette din slekt også ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Hei Terje Ja, det er no litt av slekta til kona mi. Brordatter til Inger Walnum Eidem, Lovise Ulrichsdatter Eidem er tippoldemor til kona mi. Lovise er fødd på Eidem 1823, og gifta seg medAnders Olsen Sundsvold, Vega. Dottra Anna vart oldemor til kona mi. Dette har vore ukjent stoff for oss til ikkje så lenge sidan men no har vi fått både kontakter og fått mykje på papiret. Eg manglar berre yngste søstra til Anna Andersdatter, Elise som er fødd 1857. Ho er det håplaust å finne noko om etter 1875. Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.