Gå til innhold
Arkivverket

[#45983] Carl Fredrik f. 15/8-1902, hvem er han?


Gjest Odd Kjetil Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

Carl Fredrik f. 15/08/1902 på Rikshospitalet, døpt 23/08/1902 av foreldre Konstanse Marie Aarstad og Ug, kjørekarl, Karl Larsen f.1878Lenke =ny&idx_side=-86 Dåp nr. 578Moren er min grandtante, så jeg vil gjerne komme i kontakt med denne delen av familien Alle opplysninger tas imot med stor takk.Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Odd Kjetil.Legger inn permanent sidelenke - enklere å få hjelp når de som hjelper slipper å lete det frem selv: LenkeDåpen er på høyre side i kirkeboken.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4142&idx_id=4142&uid=ny&idx_side=-116>LenkeLenke til morens død i 1904 nr 6 døde på Bellevue sykehus17/1-1904 etter 9 mnd. forsørget av fattigvesnet,begravd på Vestre gravlund 23/1-1904 Hvor ble det av sønnen? finner han ikke som død i Trefoldighets menighet før morens død Kan bo hos faren i Fjeldgt.28, 1 etg. (hos Olsen) Se lenke fra Rikshospitalet Mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

KjetilHar du sjekka om han vokser opp hos en morens søsken?Har du sjekka hovedstadens konfirmantlister fra omkring 1916?Vet du hvor det blir av faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Karl Frederik voks ikke opp hos noen av morens søsken, da hadde vi kjent til det.Kun 3 søsken, hvorav 1 i USA. De 2 andre har vi full oversikt over. Har pr. dato sjekket alle komfimantlister som er lagt ut på nettet ang. Oslo 1916-17 + Trøgstad og Sør-odal. Ved komfirmasjonen til faren i Sør-Odal står det en merknad som jeg tolker som: Att. for gifte 1904. Har av den grunn sjekket giftemål for Petrus, Trefoldighet og Domkirken. Petrus: for det er siste kjente adr. på Karl Larsen. Trefoldighet og Domkirken; er mye brukt av folk fra Odal Skulle sikkert ha sjekket de andre kirkene også, men har ikke hatt tid ennu.Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hmmm...Ikke enkelt. Dersom Karl Larsens foreldre døde etter 1904, kan snarveien til hans oppholdsted være opplysninger fra dødsfallsprotolkollen for Odal (?) når Karl Larsens foreldre dør. Har du flaks er deres sønns adresse oppgitt når de dør. Døde de før 1904, er dette selvsagt ingen farbar metode.En mulighet er jo fattigvesenet. Kanskje står det noe der. Hans mor fikk jo penger derifra før hun døde. Hvem vet, kanskje sier fattigvesenets protokoller noe om hvor guttungen ble av. Dersom det offentlige betalte for hans oppfostring på et eller annet vis, kan jo Oslo byarkiv si noe om dette. Om du har flaks. For dette er ikke enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Hei JonHvis du bruker linken til tilsvarende på DIS,Slektsforum vil du se at det har kommet et svar som sier at et barn (datter?) er satt bort til Spydeberg. Jeg tråler nå kirkebøkene der, forløpig uten res. Men, den som leter den finner, er det noen som har sagtKjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Odd Kjetil Berg

Nå, da skannede skiftematriell er kommet her på Digitalarkivet, har jeg pløyd gjennom skifteprotokoller for Spydeberg 1903-1922 uten og finne hverken en datter eller en sønn av Constanse Marie. Venter i spenning på at 1910 tellingen skal legges ut, kanskje detn vil gi meg et bedre sporKjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved morens død står det at hun var forsørget av fattigvesenet. Lurer på om du skulle tatt kontakt med Oslo byarkiv som har et rikholdig materiale fra Fattigvesenet i Kristiania. Kanskje det finnes opplysninger i hjemstavnsprotokollene eller i kontoret for utsatte?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.