Gå til innhold
Arkivverket

[#45985] TELEMARK: Hjelp til Tydning an kirkebok vigde nr. 20. Ole Gundliksen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg å tyde vigde nr. 20,10.juli 1849,Hjartdal-Ole Gundliksen og Gunnhild Torkelsdatter.Det er brudens og brudgomens fødested og fødselsår jeg lurer på. Lenke mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er det vel dette ekteparet det dreier seg om? LenkeIkke lett å tyde stedsnavn og alder i kirkeboka der. For meg ser det ut til at hans bosted begynner med Hagengen pluss en B... ? Skal se om jeg finner noen gårdsnavn som kan passe. Hennes hjemplass bygynner med Mo..Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om jeg har sett feil på begynnerbokstavene på brudens bosted. Mulig det akal være en Ho isteden for M..Det finnes gårder som heter både Hagen og Hougen i området der paret bor i 1865:LenkeCa. fødselsår på paret i følge folketellingen skulle være 1805, 1803, men de åra får jeg ikke til å rime med de utydelige tallene i kirkeboka?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer forresten på om det skal være 1804 det står som hans fødselsår, hennes muligens 1802??Haugen tipper jeg er gårdens navn, se samme gårdsnavn på forlovere.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

De fødselsårene som står i folketellingen 1865 om paret er riv ruskende gale. De var henholdsvis 62 og 60 år, med en datter på 1 år!! Han er født i 1814 og jeg tror hun er født i 1822 for hun finnes ikke i kirkeboken over dåpte i 1812, og mener at siste tallet skal være et 2-tall, hvis hun var fra Hjartdal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.