Gå til innhold
Arkivverket

[#45986] Halvor Kristoffersen f. 1844 - Næs på Romerike


Gjest Kjell H Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell H Myhre

Kan noen bidra med å finne opplysninger knyttet til ovennevnte Halvors dåp ? Jeg har foretatt et nasjonalt søk i ft. 1865; foreløpig også det resultatløst.Ca. 1972 fikk Halvor (trolig) en sønn døpt Fredrik, født i Kvikne, nåv. Tynset kommune. Han gifter seg videre på ett eller annet tidspunkt (trolig i N. Aurdal) innen 1883 med Inger Nilsdtr, f. i dette herredet.Såvel 1891 som 1900 gjenfinnes han som oppsitter på gardsbruket ''Teslo/Teslobakken'', Brandbu, Hadeland.Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at jeg i dette tilfellet ikke har gått spesielt grundig til verks i alle mine egne søk, i det jeg avventer og ser hvorvidt andre kanskje allerede innehar de opplysninger jeg med dette efterspør !Mvh. Kjell M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Kan dette være din Halvor:Halvor, f. 23.8.1844, døpt 13.10.1844, sønn av Christopher Erichsen og Ellen Andrea Hermansdatter Rustadeie.Faddere: Margrete Paulsdatter Greniskoven, Christine Engebretsdatter Smedbraaten, Peder Olsen Perstuen, Syver Olsen Sadelmagerstuen og Embregt Larsen Rustad.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.