Gå til innhold
Arkivverket

[#45989] Tosten Tostensen g.m. Berthe Arnesdatter i Eidskog/Vinger og deres foreldre


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Jeg søker etter foreldrene til Tosten og Berthe. Iflg. bygdeboka for Eidskog brukte Tosten Rudberg i perioden 1801-1807. Iflg. kirkeboken for Vinger fikk Tosten og Berthe sønnen Arne den 18.12.1803, men jeg finner dem ikke under viede i kirkebøkene for Vinger og Eidskog i perioden 1875-1804, og heller ikke som gifte ved folketellingen i 1801i Hedmark. Er det noen som vet hvor de kom fra og hvem foreldrene var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Er dette kanskje ekteskapsinngåelsen:TOSTEN TOSTENSEN Male Marriages: Spouse: BERTE ARNESDR Marriage: 02 JAN 1792 Brandvold, Hedmark, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det kan være dette paret du søker Lenke (1801 tellingen for Grue)- kona sitt etternavn er trolig feil - jf. bla. følgende dåp på FSIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0BERTHE TORSTENSEN FemaleEvent(s): Birth: Christening: 06 NOV 1796 Grue, Hedmark, NorwayParents: Father: TORSTEN TORSTENSEN Family Mother: BERTHE ARNESDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fin Sollien

Tosten og Berthe ble viet i Brandval kirke 4/12 1791. Tosten var f. 1764 Melby i Brandval (Tosten Tostensen og Lisbet Arnesd.) Bethe var f. 1751 Årnes i Brandval (Arne Olsen og Berthe Bentsd.)Vennlig hilsen Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ooav Aasmundrud

Takk til Odd Bred og Finn. Ved folketellinga i Grue i 1801 bor Tosten Tostensen og kona Berthe Olsdatter på Melby. Han er 36 og hun 34 år og det må være de samme som giftet seg i Brandval kirke i des. 1791 (eller jan. 1792). Jeg forsøker nå å finne bekreftelse på at de eide og brukte Rudberg i Eidskog 1801-1807, og evt. hvor de tok veien etter at de solgte Rudberg-ruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Olav. Kontakt meg på fisollie@online.no så skal du få svar på hvor det ble av Tosten, Berthe og litt til. Vennlig hilsen, Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.