Gå til innhold
Arkivverket

[#45992] Brunlanes 1810-1811.Hans Peter Jahnsen.


Gjest Herleiv Saunes
 Del

Recommended Posts

Gjest Herleiv Saunes

Hans Peter Jahnsen født 1810-1811 i Brunlanes prestegjeld tror jeg.Kan noen slå opp i bygdeboka for Brunlanes og se om en kan finne denne personen? Faren må da hete Jahn... og gården kansje Hjelten. I tilgangslistene for Nesodden heter det at han kom i 1834 fra Brunlaugsnæs var grovsmed og heitte Hans Peter Jahnsen Hjelten.Hjelten er vel da den gården han kom fra eller der han var født,tror jeg. Om Hjelten ligger i Brunlanes eller i Hedrum eller Tjølling er jeg litt usikker på.Kansje må en også ta en titt på bygdeboka for Hedrum og Tjølling også. Men jeg tror sjangsen er størst for å finne han i Brunlanes bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Gård Hjelten finner du i Tanum i Brunlanes: LenkeDessverre har jeg ikke Brunlanesbøkene her hjemme for tiden, men jeg håper noen kan hjelpe deg med oppslag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er flere gårder med navn Hjelten i 1865-tellingen for brunlanes. Mulig at din mann kan ha arbeidet i Barkevik som smed der?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Hans Peter og Helle Mathiasdatter bodde på plassen Karlstad under Løes. De giftet seg på Nesodden 4.11.1837. Der fikk de barna: Oluf Jørgen dpt. 25.12.1838 Nesodden, Lars Peter Hansen f. 1.10.1845 Nesodden, konf. 30.9.1860 i Grønland menighet Xiania, Helene Birgitte Jansen dpt. 5.8.1849 Nesodden, konf. 12.3.1863 Oslo Domkirke, Hans Petter dpt. 18.2.1849 Nesodden, Julie dpt. 24.8.1851 Nesodden, Julie emigrerer til Chicago i juni 1869 ( Digitalarkivet har feilaktig Johnsen i stedet for Jahnsen ),Olava Maria dpt. 5.11.1854, begravet 11.2.1855 Nesodden, Oluf Martin dpt. 25.1.1857 Nesodden.Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.