Gå til innhold
Arkivverket

[#46004] Nils Olai Nilsen Ystebø f. 1887 emigrerte til USA og bosatte seg i Spokane Wash.


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Nils Olai Nilsen Ystebø født 7. aug. 1887 i Lindås prestegjeld. Foreldrene hans var Nils Olai Rognaldsen Ystebø f. 1844 d. 1911 og kona Marta Andersdatter f. Kjeset 1856 d. 1937. Nils Olai Nilsen emigrerte i 1907 og skulle da til Minnesota: LenkeI skiftet etter mora i 1937 var han bosatt i Spokane i Washington. Han skal ha vært gift med en Alvilda som etter familiens utsagn skal ha vært fra Bærum. Ifølge familien skal de heller ikke ha hatt barn.Er det noen som vet når Nils Olai Nilsen (Ystebø) døde og som kan identifisere denne Alvilda fra Bærum. Er også interressert i Alvilda sitt fødselsår og dødsår og om det er opplyst i de amerikanske folketellingene hvilket årstall de var gift.I skiftet etter mora Marta Andersdatter er Nils bosatt i Spokane i Washington. Jeg kan også huske at min oldemor snakket om at hennes onkel Nils (Nilsen Ystebø) bodde i Spokane i flere år. Så han og kona er nok mest sannsynlig død der.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Washington Death Index, 1940-1996Name: Alvilda NelsonDate of Death: 9 Apr 1968Place of Death: SpokaneResidence: Spokane CityGender: FemaleCertificate: 010074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jeg må bare takke og bukke! Dette var gode opplysninger å få. Da mangler vel egentlig bare å finne dødsåret til Nils. Prøvde å finne Alvilda i 1900-tellingen for Norge uten å lykkes. Hvis det stemmer at hun var fra Bærum så er det vel ikke så rart at jeg ikke finner henne når jeg leser dokumentasjonen til 1900-tellingen:Originalmaterialet til folketellingen 1900 er dessverre langt fra komplett. Personlistene for én hel kommune og deler av andre må ha kommet bort hos Det statistiske Centralbyraa før materialet ble avlevert til Arkivverket. Pr i dag er følgende større, permanente mangler kjent: Bærum herred i Akershus (Vestre Bærum prestegjeld, 3219 hjemmehørende personer) Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.