Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kenneth Bratland

[#46006] Emil Nilsen Ystebø f. 1893 d. 1965 gift og bosatt i Portland i Oregon (USA)

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Emil Nilsen Ystebø f. 14. mai 1893 d. i juli 1965 i Oregon. Emil var sønn til Nils Olai Rognaldsen Ystebø f. 1844 d. 1911 og kona Marta Andersdatter f. Kjeset 1856 d. 1937.Her utvandrer han til USA og Montana i 1911: LenkeI skiftet etter mora Marta Andersdatter Ystebø i 1937 er det oppgitt at sønnen Emil var bosatt i Portland i Oregon. Etter familiens utsagn var Emil gift og hadde en fosterdatter.Spørsmålet mitt er om noen kan hjelpe meg til å identifisere hvem kona og denne fosterdatteren var. Hun kan nemlig ha vært kona sin datter fra hennes eventuelle første ekteskap.Mvh.Kenneth Bratland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

I følge WWI Draft Reg. Cards var han i febr. 1918 ugift sjømann med adr. Sailors home, Seattle, Wash.Mvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Her er Amanda med sine foreldre og søsken i 1900:

bilete2068.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Annabell James i 1910. Hennes mor Clara er vel da en søster av Amanda.:

bilete2069.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kenneth Bratland

Må bare få takke for hjelpen atter en gang. Dette var meget nyttig. Det eneste jeg mangler da er et dødsår for Amanda.Mvh.Kenneth Bratland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Fra Oregon Death Index:Name: Nelson, Amanda MCounty: MultnomahDeath Date: 26 Apr 1969Certificate: 6309Age: 86Spouse: EmilMvh. Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kenneth Bratland

Mange takk!Mvh.Kenneth Bratland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive