Gå til innhold
Arkivverket

[#46014] Etternavnet Trælvik i Notodden og Porsgrunn


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jakob Angle Lind Jensen (1874-1967) ble gift med Bergliot Paluda Olsdtr. (1875-1933) i 1897. Bosted var Bronnoy for de flyttet til Notodden hvor Jakob var inspektor med Norsk hydro. Hva ble av sonnene Jens Arne f. 1900, Anders f. 1904 og Harald f. 1907? Tror de brukte ettern. Trælvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Finner i alle fall ikke navnet Trælvik i Telemark i dag. Men kanskje det kan være en ide å prøve Hydros bedriftshistoriske samling på Notodden. Kan være de har overskt over ansatte der: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Hei! Har leita litt og fann til slutt Anders sin konfirmasjon i Notodden. Der brukar både far og sønn Trælvik. Sjå nr 8: Lenke. Dei andre borna er vel også konfirmerte i Notodden, utan eg har funne dei.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

.... Og her var Harald sin konfirmasjon: Lenke. Faren står oppførd som Jakob Angel Lind Jensen Trælvik. Og adressa er endra i høve til Anders sin konfirmasjon.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Er ikkje i stand til å finne (Jens) Arne sin konfirmasjon. Heller ikkje Alfild, fødd 14 mnd tidlegare. Du har vel familien i 1900-tellinga? Lenke. Legg ved likevel.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Marianne. Alfhild (fra giftermaalet i Heddal(i Bronnoy kirkebok) var konf. Tinn 1913. Hun kom tilbake til Bro. og hun d. 1984 der. Trygve finner jeg i New York! Han d. der 1958. Men (Jens) Arne kan jeg ikke finne. Familien bodde i Mo (Nord Rana) da Harald ble f. 1907, men jeg ser ikke mer der. Jeg venter for mer i skannede kirkeboker. Anders skal vaere bosatt i Notodden og Harald 'bor Porsgrunn'. Takk for konf. Anders og Harald!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ein del spennande ting å gå i gang med her? Trygve? Kva år var han fødd? Brukte han etternavn Traelvik/Trelvik i USA? Og du har kontroll på Anders i Notodden og Harald i Porsgrunn? Brukte dei etternavn Traelvik/Trelvik? Rart at ikkje (Jens) Arne er å finne. Døde han som barn? Ikkje veit eg? Har du mogelege etterkommere?Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant et gammelt innlegg (1998) på rootsweb hvor en Arne Trelvik i Ohio skriver at Trygve Trelvik er hans far. Lenke- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Annet gammelt innlegg av Arne Trelvik: Lenke'Evelyn Marie Osmundsen, born Oct 05, 1909 in Tottenville, Staten Island, NY; died Jan 14, 1996 in Centerville, OH. She married Trygve Jensen Trelvik Nov 09, 1929 in Tottenville, Staten Island, NY.'--Social Security Death IndexName: Evelyn M. Trelvik SSN: 061-10-7314 Last Residence: 45036 Lebanon, Warren, Ohio, United States of America Born: 5 Oct 1909 Died: 14 Jan 1996 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 ) - Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. Public Records IndexName: Arne H Trelvik Birth Date: 26 Jun 1946 Street address: 284 McClure Rd City: Lebanon County: Warren State: Ohio Zip Code: 45036 Phone Number: 513-932-1969 Household Members: Name Est. Age Birth Year Arne H Trelvik 60 1946 Marilyn A Trelvik 54 1952 Thomas T Trelvik 27 1979- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Arne Trelviks emailadresse finner du ved å søke på google. Ser ut som om han er aktiv i slektsforskning, samt at han har laget mange avskrifter fra orginalkilder i Ohio.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hanne, I am so excited! Takk !!!!! Dette er fra Bronnoy Bygdebok of jeg har provd aa ringe ham. I left him a message and hope he calls me! Hilsen, MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.