Gå til innhold
Arkivverket

[#46016] Jakob Austarheim, Rogaland


Gjest Marianne Grønsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Grønsberg

Hvem var forfedrene til Jakob Austarheim, født 1823. Han var gift med Eldri Herheim. De hadde bl.a. en sønn som het Jakob født 1888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Sonen Jakob var født i 1868, ikkje 1888!!! Jakob Gunnarson Austarheim f 1823 d 1879 (g 2 1853 m Eldri Knutsdotter Herheim) i Sauda hadde fylgjande forfedre: f: Gunnar Jakobson Austarheim 1792-1843 g 1819 m m: Ingrid Knutsdotter Austarheim 1791-?. ff: Jakob Jakobson Solbrekk/Åbø ca 1756-1828 g 1789 fm: Ien Gunnarsdotter Bakka ca 1767-1843. mf:Knut Nilson Årtun/Austarheim ca 1738-1796 g 2 1779 m Gunnhild Olsdotter Gryting, Røldal ca 1750-?. fff: Jakob Knutson Åbø ca 1727-? g m ffm: Åsni Andersdotter Espeland ca 1726-1798. fmf: Gunnar Hallvardson Bakkaca 1734-ca 1788 g m fmm: Marta Endresdotter Herheim ca 1742-1824. mff: Nils Knutson Handeland ?-1743 g ca 1726 m mfm: Ingeborg Johannesdotter Fløgstad ca 1698-?. Osv, sjå meir om desse i Arnvid Lillehammer: Soga om Sauda band Andre bandet (Bergen 1974)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Jeg jobber ganske mye med Sauda-slekter, og er av den grunn interessert i flere opplysninger om disse Austarheim eller Solberg-folkene. Det er spesielt Jakob f 1868, Martin Olaus f 1871 og Elen Gurine f 1873, altså de yngste i søskenflokken, jeg vet lite om. Jakob Solberg giftet seg med Ingeborg Taraldsdatter Austarheim, f.1876, og fikk sønnen Jakob f 2-8-1899 (men ikke døpt i Sauda). Familien er nevnt utflyttet til Amerika i 1899. Og det er altr jeg vet om dem. Også Martin Olaus reiste til Amerika, men jeg vet ikke mer om ham. Og om Elen Gurine vet jeg absolutt ingen ting. Kan Marianne fylle inn noe her? Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Grønsberg

Jeg forsker på slekten til jakob Solberg. Han er bestefar til min mann. Er du i slekt? Jeg har opplysninger om forfedrene til Jakob født 1868 og Ingebor Taraldsdtr født 1876. Hvis du er interressert i disse opplysningene, kan du sende meg en mail marianne.gronsberg@istad.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Jeg henger meg på. Jeg leter etter Ottar Aust(a)rheim født ca. 1937, død 1963 ved ulykke på skip i utenriksfart. Han skulle være fra Haugesund.Mvh Hans Fr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, Marianne! Jeg er veldig langt ute i slekt med disse Solberg-folkene – og en hel haug med Saudabuer ellers. Jeg har i mange år (livslangt prosjekt for avkobling!) samlet etterslekten til Torjus Olsen Brommeland i Sand f ca 1600. Jeg er derfor interessert i alle utfyllende opplysninger! Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.