Gå til innhold
Arkivverket

[#46019] Hanna Jørgensdatter, Flatanger


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg leter etter ei Hanna Jørgensd. Furuhovde f. 30.11.1879 i Folldal, d. 30.1.1955 i Tolga i folketellingen for 1900, men finner henne ikke. Ei Hanna Jørgensdatter f. 1881 finnes i Flatanger v. Namsos i 1900-tellingen men hun hører vel hjemme her? Tenkte på mulighet for at det kunne være feil f. år i folketellingen, slik at det kunne være samme person. Sikkert et dumt spørsmål. Vennlig hilsen ReidarLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det er kanskje hun da som jeg finner blant konfirmantene i kirkeboka for Alvdal/Folldal i 1894, s. 167, konfirmant nr. 20: Hanna Oline Jørgensdatter Staalene, f. 30.11.1879, døpt 28.12.1879. Fødested: Rismoen. Bopel: Frisvold. Foreldre: Inderst Jørgen Olsen og Kari Hansdatter.Da er det kanskje foreldrene vi finner her i 1900? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f00438&gardpostnr=518&personpostnr=3194&merk=3194#ovre>LenkeKan dette være Hanna som har kommet til Kristiania i 1900 som tjenestejente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tusen hjertelig takk Grethe! Alt du har funnet stemmer, du var flinkere til å leite du enn jeg. Ja vel, da var hun i Kristiania på det tidspunktet,( søster til bestefar dette også). Jeg har bare lyst til å prøve å rekke henne litt om det etterhvert hadde vært mulig å finne vigselen hennes med Ole Olsen fra Lom. Kanskje hun kan ha giftet seg i Kristiania også? vennlig hilsen Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.