Gå til innhold
Arkivverket

[#46034] Balsletta under Holt i TVEDESTRAND


Gjest Solveig K Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig K Westgård

Kirsten Janson født: 1889 i Bamble? Abraham Janson Født: 1894 i Bamble?De var barna til Gina Carine Knudsdatter født 1854 i Bamble.Og Anders Magnus Jensson/Janson født 1849 i Sverige.De bodde en stundpå Ødegårdens verk i Bamble Telemark.Anders Magnus jobbet på gruvene der.Etter det har de flyttet til Tvedestrand, på 1900 tellinga bor de på Balsletta under Holt.Jeg kunne tenke meg litt mer informasjon om den familien,og hvor ble det av de barna.Er det noen som kan hjelpe meg med dette?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har ikke funnet dem i Holt verken før eller etter 1900. Bruket de bodde på, lå under gården Østerå, der det var en del industriell virksomhet og mye 'gjennomtrekk' av folk. Det kan jo bety at familien har bodd relativt kort tid i Holt. Jeg ser av opplysningene i folketellingen at Ginas mann arbeidet på jernbanen i Egersund. Det styrker vel mistanken om at familien kan ha vært en del på flyttefot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.