Gå til innhold
Arkivverket

[#46036] Familie fra Røyken, Buskerud


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Jeg leter etter spor etter en familie fra Røyken:Michael (Mikal) Christiansen (Kristiansen) gifter seg 22.01.1866 med Elisabeth Emilie Holm. De er da bosatt på gården Løken. Hvor de er i noen år. De får i alle fall tre barn, Josephine Kristine, født 22.08.66, Emma Mathilde, 01.09.1870 og Anna Regine 12.10.1872.Jeg finner alle de tre jentene konfirmert i Røyken, i 1881, 1885 og 1887. I 81 er familien bosatt på Bjørnstad, i 1885 står det at familien er bosatt i Asker og i 1887 at de bor i Heggedal.Men her slutter også alle spor. Jeg har prøvd å søke i 1900 tellingen uten hell. Jeg har heller ikke funnet jentene gift i Asker eller Røyken fram til 1900.Michal var styrmand så jeg har jo en mistanke om at de kanskje kan ha emigrert, men har så langt ikke funnet noe.Men kanskje er det noen her inne som kan ha et spor. På forhånd takk for all hjelp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Har funnet de i 1865 ja. Og stusset også når jeg så at de stod som gifte, i og med at vielsen i kirkeboka er innført i januar.Men hovedproblemet mitt er forsåvidt ikke dette, men å finne spor etter familien etter 1887.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Heisann. Der har du truffet blink Carsten. Har ikke tenkt på å bruke den databasen jeg. Mange takk. Da bør det være mulig å lete videre:-)Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Familien er helt rett Magne. Mange takk for hjelpen. Takken til dere begge skulle vel vært i en, men ikke bestandig teknikken stemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.