Gå til innhold
Arkivverket

[#46062] Ble Ole Andersen f. 1766 i Våler i Østfold?


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg har funnet i en sjølegd for Sandar i Vestfold at min tippoldefar Ole Andersen Langeby skal være født i Våle i 1766. Jeg finner ingen med dette navn døpt i Våle i Vestfold i 1766, og er begynt å lure på om det i sjølegden kan ha blitt skrevet 'Waale' isteden for 'Waaler'? Finns det noen med tilgang til kirkebok for Våler for 1766-67 som vil være så vennlig å se om en Ole Andersen ble døpt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

LDS har 2 aktuelle kandidater:Ole Andersen, døpt 01 JAN 1764 Vaale, Vestfold. Far: Anders KornstadOle Andersen, døpt 01 APR 1767 Vaale, Vestfold. Far: Anders Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Takk til Jan for rask respons. Jeg har lenge ment at den Ole Andersen som døpes i Våle 01.04.1767 er rette karen, men siden årstallet ikke stemmer 100% med sjølegdens opplysning, ønsker jeg også å sjekke om det kan finnes en aktuell dåp i VÅLER i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.