Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Mathisen

[#46062] Ble Ole Andersen f. 1766 i Våler i Østfold?

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg har funnet i en sjølegd for Sandar i Vestfold at min tippoldefar Ole Andersen Langeby skal være født i Våle i 1766. Jeg finner ingen med dette navn døpt i Våle i Vestfold i 1766, og er begynt å lure på om det i sjølegden kan ha blitt skrevet 'Waale' isteden for 'Waaler'? Finns det noen med tilgang til kirkebok for Våler for 1766-67 som vil være så vennlig å se om en Ole Andersen ble døpt der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

LDS har 2 aktuelle kandidater:Ole Andersen, døpt 01 JAN 1764 Vaale, Vestfold. Far: Anders KornstadOle Andersen, døpt 01 APR 1767 Vaale, Vestfold. Far: Anders Aasen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Mathisen

Takk til Jan for rask respons. Jeg har lenge ment at den Ole Andersen som døpes i Våle 01.04.1767 er rette karen, men siden årstallet ikke stemmer 100% med sjølegdens opplysning, ønsker jeg også å sjekke om det kan finnes en aktuell dåp i VÅLER i Østfold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.