Gå til innhold
Arkivverket

[#46066] Rotvig, Søndeled i 1801 - kjenner noen noe til denne familien


Gjest Tore Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Granly

Hei. Denne familien tror jeg kommer fra Bamble.Hans Tobjørnsen f. 1749 i Drangedal og Ingeborg Giertsdatter f. 1751 i Bamble iiht Bamble Bygdebok bind I LenkeEr det noen om kjenner noe til hva som skjer med de etter 1801? Det dør ei Ingebor Giertsdatter i Brevik i 1835 med akkurat passende alder.mvh 2re

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Det kan jo også nevnes at det finnes ikke andre Ingeborg Giertsdatter på den samme alderen i 1801 i hele landet, +/- 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei, Kan Hans Torbjørnsen være den som nevnes på side 313 under nr. 985, i Bjørn Edvin Holtes Slektsregister for Drangedal b.1, som sønn av Torbjørn Tungbakke ? Her er en Hans døpt 12 s.e.Tr. 1749. (Men det var vel etterkommere du var på 'jakt' etter ?)m.v.h. Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Hei.Det stemmer nok det at det er han fra Tungbakke, det er det som Bamble boka sier.Det er jeg er ute etter å få skape nok bevis at datteren Anne er hun Anne Hansdatter som er gift med Hans Hansen i Brevig, og får flere barn der. Vi har ikke klart å finne vielsen.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Hei igjenDet ser ut til at paret er tilbake i Bamble i 1808, for da dør det en 59 år gammel Hans Torbjørnsen fra Flåtten. Omtrent samme plass som ha bodde i ca 1790. Han døde faktisk på Blegebakken rett ved Brevik. Det er i området hvor jeg mener to av døttrene hans bodde.Og alderen stemmer på året.mvhTore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei,Hans hadde en søster, Inger Torbjørnsdatter som ble gift med Elling Olsen Kurdøl. Olav Sannes som skrev bygdeboka for Drangedal er en av etterkommerne. Det er mye etterslekt etter disse her i Sannidal. Ut over dette har jeg desverre ikke så mye av opplysninger.m.v.h. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.