Gå til innhold
Arkivverket

[#46073] Tyding av kirkebok Hegra, Stjørdal


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Kan noen hjelpe meg å tyde kirkebok fra Stjørdal (Hegra) for 1850 - 1862?Døbte nr. 2 og 3 1862: Elen og Gurine uægte f.31 aug.1861, dp.1 jan.1862.av foreldre: ungk. Lars Larsen Kjelbergnes og pige Sigrid Olsdatter.Faddere: Berit Andersdtr. Kringen Randi Madsdatter, ibid Sigrid Madsdatter, ibid John Andersen Kring...... Ole Thomassen ibid Ole Eriksen Øver Kiil Kirsten A Pedersdatter, .......... Anne Eriksdtr. Kringen Anne Madsdatter ibid Anders E ..................Kan noen tyde det jeg mangler under faddere, samt notatet helt på slutten?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

HeiTusen takk for tydingen, Aud!Da har Sigrid et barn fra før! Og de skal gifte seg. Kjempefint å vite.Jeg mangler fortsatt noen stedsnavn på fadderene. Se ........ Er dette mulig å tyde? (Og har jeg tydet feil?)Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Gurines faddre kommer fra Kringen, Kringplass og Øverkil.Elens kommer 3 fra Florholmen og en fra Kringen.De Madsdøttrene som ikke angis med gård kommer med stor sannsynlighet fra Kringen. Navnet Mads er brukt i flere hundre år og brukes idag på Kringen.V.h. Odd Annar Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Og hjertelig takk til dere begge!Vi har vært på gården Nord-Kringen som husmannsplassen Kringberget lå under. Antagelig er Kringplass også en husmannsplass under Nord-Kringen.(Takk til Steinar for lenken også. Får lære meg hvordan jeg gjør det.)Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.