Gå til innhold
Arkivverket

[#46076] Kongens fortjenestemedalje


Gjest Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Halvorsen

Dette er en oversikt over personer tildelt Kongens fortjenestemedalje i gull LenkeHar søkt etter, men ikke funnet, en tilsvarende for mottakere av fortjenestemedaljen i sølv. Finnes dette, feks fylkesvis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Kjell. Er det en bestemt person du vil undersøke om eller er det generellt ? Min oldefar fikk denne medaljen i sin tid. For en del år siden spurte jeg på slottet.Etter kort tid fikk jeg tilsendt det de hadde, og det var anbefalinger/begrunnelse fra div instanser som hadde foreslått tildelingen, det var referat/omtaler fra aviser og det var sist men ikke minst hans eget takkebrev tilbake til kongen. Alt sammen virkelig moro å få.Så, er det en spesiell du søker, så kan en hevnendelse til slottet absolutt anbefales. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Takk for kjapt svar. Jeg ser forøvrig at jeg begikk samme skrivefeil som innsender i den link du ga ! Det forklarer hvorfor jeg ikke fikk tilslag da jeg benyttet søkebegrep 'fortjenestemedalje' i stedet for det korrekte fortjenstmedalje her i BF tidligere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Svaret ovenfor var til 2.Til Anne Lene: Takk skal du ha også. Jeg kommer nok til å prøve SA Kongsberg først, siden personen det gjelder var bosatt og arbeidet i Drammen hele livet. Hvis negativt der, vil jeg prøve forslaget ditt.Mvh Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.