Gå til innhold
Arkivverket

[#46078] Sveriges befolkning 1890, 1900, 1970, 1980, Sveriges dødbok 1947-2003


Gjest Janne Høgdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Høgdin

Jag har tillgång till Sveriges befolkning 1890, 1900, 1970 och 1980, Sveriges dödbok 1947-2003 och kan lämna enstaka upplysningar ur dem i mån av tid. Det kostar ingenting. Jag gör inte släktutredningar. Upplysningar om nu levande personer lämnas endast via e-post.hogdin@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Hei Janne.Kan du finne: Olsén, Casper handlande,f. 1857 i Norge,(opplysninger fra 1890: Gift man, far i familjen,Annedal 119 Göteborgs Haga (Göteborgs och Bohus län, Vestergötland),Födelseort i källan: Norge)i 1900?Og jeg er også på leting etter hans bror Anton Olsen (mulig fullt navn Paul Anton Olsen Nyhus) f.1849 i Norge.Mvh Karen Østvik :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Karen! I 1900 är Handlanden Casper Olsén, f. 1857 i Norge bosatt på Annedal n:o 135B i Göteborgs Haga. Han är gift med Anna Maria Andersdotter f. 1844 i Romelanda i Göteborg- och Bohuslän. Där bor också deras son Fritz Conrad Leopold f. 1882 i Göteborgs Karl Johan församling (menighet)Jag finner inga spår av Paul Anton 1890 eller 1900!Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Hei, Janne.Kan du se om du finner denne mannen i 1900 : Johan Albert Johanson Sjöblom, født 1859 i Kvillinge, Östergötland.Han dro til Norge i 1887 og tilbake til Sverige 1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Hej Ronny!På 1900-skivan hittade jag följande: Johan Albert Johanson Sjöblom född 1859 i Kvillinge, Östergötlands Län. Ogift man, ensam i familjen Blind sinnesjuk Står även: 'å Allmänna försörjningsinrättningen intagna hjon Kungsholm rote 17 (Stockholms Stad Uppland)Jag kikade för skoj skull även på EMIBAS cd skivan och där står det att han är f.d fältsignalist, ogift man. Han utvandrade 12 februari 1887 från Polhemsgatan 12, Kungsholm, Stockholms stad (Uppland) till Trondheim, Sör-Tröndelag fylke, Norge.HälsningarSusann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Ja, han finns i Sverige i 1900. Jag kan sända vidare upplysningar om honom, men då måste jag få din e-postadress!Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei Janne! Kan du sjekke om du finner Anders Olsson f: 02/09/1821 bosted Holmedal(?), og hans kone Kajsa Haraldsdotter f: 1830. De ble gift 4/11/1857. Lurer også på om du med enkle grep kan finne noen etterkommere? På forhånd takk! SN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Min tur med et lite spørsmål, Janne. Min oldefar Eric Gustaf (kan skrives på ulike måter - Erik Gustav, Gustav Erik osv) er født 7. april 1880 i Norrköping. Hva er hans adresse i 1900? Hvem bor evnt sammen med ham?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Skarpholt

Hei Janne Kan du finne noe om Ture Kristian Lund f. 1891/92 Lindkøping. Opphav ? Søsken ? Det hadde vært fint å få vite noe mer om ham. Mvh Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Terje! Erik Gustaf Rehn, f. 1880 i Tingstad i Östergötlands län bor i 1900 i Malinboda, Stora Malm i Södermanlands län. Han är ogift, ensam och bor på samma fastighet som Johan Elis Lindeberg f. 1880 och hans hustru Mathilda Kristina Larsson f. 1871. Det står att Erik Gustaf är dräng, men det kan lika väl betyda att han är ogift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Hei min mann leter etter opplysninger om sin oldemor Anna Ney født 26 januar 1876 og som døde i Skara i 1909. Hun var gift med August Wilhelm Persson f. 30 juli 1874, død 22 februar 1948 i Skara i Vestergötland.Kan du finne henne i Sveriges befolkning 1890 og 1900? Vi vet ikke hvem som er hennes foreldre.MvhTove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Torleif! I 1900 bor på Tannefors Kvarn nr 1 i Linköpings S:t Lars församling i Östergötlands län, änkan och spinneriarbetaren Karolina Lund f. 1852 i Linköpings S:t Lars församling med barnen Karl Wiktor f. 1885, Johan August Martin f. 1887, Elsa Lurentia f. 1889, Ture Kristian f. 1891 och Astrid Elisabet Kristina f. 1893. Alla barnen är födda i Linköping.I 1890 bor arbetaren vid trikåfabriken Per Johan Lund, f. 1854 i Lillkyrka församling i Östergötlands län, i Tannefors i Linköpings S:t Lars församling, Östergötlands län. Där bor också hans hustru Carolina Persdotter (se ovan) samt förutom ovanstående barn födda före 1890, även en dotter Anna Maria f. 1879 i Västerlösa församling i Östergötlands län.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Tove! Det måste vara den Anna Charlotta Nej, född 1876, i Halna församling i Skaraborgs län och som år 1900 bodde, med sin make August Wilhelm Persson och barnen Elsa Maria och Nils Hugo, i Källedala i Skara församling, Skaraborgs län.Hon var dotter till soldaten Johan Jonsson Nej, f. 1819 i Undenäs församling i Skaraborgs län och hans hustru Lovisa Andersdotter, f. 1846 i Halna församling i samma län. I 1890 bodde familjen i Halnatorp i Halna församling. Då var Anna Charlotta ogift och bodde hos sina föräldrar och 5 syskon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Hei Janne!Tusen takk for hjelpen.Kan jeg spørre om en sak til ang.18 og 20. Levde Anna Nej´s foreldre år 1900 ?Mvh Tove og Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Hei igjen, Janne.Kan du sjekke hvor denne familien befant seg i 1900 ? I 1890 bodde de i Ekeby, Torshälla landsförsamling, Södermansland.Olof Robert Olsson, f.1828 Lekaryd, Småland Carolina Andersdotter f.1833 V.Vingåker, Södermanland. Anna Josefina f.1875 Torshälla Maria Vilhelmina Elisabeth f.1878 Torshälla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Wathne

Fotograf Carl Albin Hage hadde atelier i Centralhotellet, Ørebro, Närke, Sverige. Fødselsopplysninger er ukjente, men han er ant. død før 1900. Kan du hjelpe meg med ham vil vi bli glade! Han var gift med Nanny Arnoldine Klinckworth, født 1866 i Trondheim. Henne finner jeg igjen i FT 1900 for Oslo, bosatt i Urtegaden 3b, enke, pianistinde og med barna Ammy Nanny Helena Hage f. 24.9.1888 i Ørebro og Marie Hage f. 1893 i Oslo. Dersom du har tid til å lete etter denne fotografen vil jeg være meget takknemlig. Beste hilsen Eva Wathne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liliann Hålén

Hej Ronny! *Olof Robert Olsson, f.1828 Lekaryd finns år 1900 som änkling och ensam i familjen som inhysehjon : Brickstugan Ekeby äg. Torshälla landsförsamling *Maria Wilhelmina Elisabeth Olsson finns som og. piga i Ostra Sundby (Södermanlands län)1900. *Anna Josefina Olsson är og. piga i Högfors, Karbenning Västmanland *Carolina Andersdotter hittar jag inte igen 1900. Mvh Liliann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Tusen takk for dette, Liliann!Denne Carolina Andersdotter fikk en uektefødt sønn, Anders Gustaf, f. 1.1.1855 i Regna, Östergötland. Vet ikke hvem faren var, muligens Johannes Larsson, som hun giftet seg med 1860.Vet ikke om du kan finne denne Anders Gustaf i 1890 eller 1900, uten å vite hvem faren var...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.