Gå til innhold
Arkivverket

[#46078] Sveriges befolkning 1890, 1900, 1970, 1980, Sveriges dødbok 1947-2003


Gjest Janne Høgdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Høgdin

Tove! Ja, dom bodde kvar på Halnatorp år 1900 och där bodde också deras barn Elisabet f. 1878 (hon var sjuklig),Amanda f. 1886 och Sven Alfred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Eva! I 1900 var fotografen Karl Albin Hage, född i Stockholm 1867, och hans hustru Nanny Aldrina f. 1866 i Trondheim samt barnen Albin Ejnar f. 1886 i Västerås domkyrkoförsamling och Anny Nanny Helena f. 1888 i Örebro upptagna som kvarstående obefintliga sedan åren 1891-1900. Något hade alltså hänt! Hade dom lämnat Örebro utan att ta ut attest?I 1890 bodde dom på adressen Storgatan nr 3 i Örebro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Ronny!1890 finns det på Klockaregården i Regna i Östergötlands län en statdräng Anders Gustaf Svensson f. 1855 i Regna och hans hustru Anna Lotta Hjelte f. 1858 i Regna samt deras barn Karl August f. 1882, Anna Elvira f. 1886 och Elsa Mariana f. 1888, alla barn födda i Regna.1900 är de fortfarande kvar på samma plats. Då finns Karl August (troligen dräng i Davidsberg i Regna) och Anna Elvira (troligen piga på Åstugan i Regna) inte där, men ytterligare barn: Sven Elof f. 1892 och Agnes Elisabeth f. 1895, båda födda i Regna.Vid folkräkningen 1890 finns det bara en Anders Gustaf f. 1855 i Regna!Några av Anders Gustafs barn är döda efter 1947, och man ska därför kunna hitta deras efterlevande om du så önskar. Men då blir det per e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Wathne

Janne - mange takk!! Nå får vi se om noen eldre i familien sitter med løse tråder. Noe skjedde, det er riktig, men jeg vet ikke hva. Jeg har tidligere sett at fraskilte/separerte i Norge skrev seg som enker i de dager.Beste hilsener fra Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Selland

Hei Janne. Er det mulig å finne ut hvor min oldefar bodde da han døde i 1940? Jeg har funnet et gammelt bilde av ham tatt før han døde, og skulle gjerne visst hvor bildet er tatt, og kanskje besøke stedet. Han het Alfred Sundström, f. 30.nov.1851 i Norrbärke, Kopparberg. Han døde 5. sept. 1940 samme sted. (gift med Albertina Lindblad) Jeg vet at han jobbet/bodde i Schisshyttan, men flyttet derfra. Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Johansen

Hei Janne. Min mors halvsøster het Borghild Amanda Johansen, og var født i Rødøy 21.04.1907. Borghild fikk 2 døtre som jeg vet om, en i 1927 og en i 1932. Ingen av dem voks opp hos mora. Etter at hun hadde fått den siste dattera, flyttet hun til Sverige. Der slutter alle spor etter henne. Siden hun flyttet fra Nord-Norge og direkte til Sverige, går jeg ut fra at det er snakk om Nord-Sverige? Finner du noe om henne? Mvh Jorunn Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Hei Janne!Min 2X tippoldefar het Anders Magnus Hansson f.10.11.1819 i Grindstad Kjenner til sønnen, min tippoldefar Jan Niklas f.23.05.1849 og hans familie, men lurer på om du kan finne ut mer om han/dem?Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Marit! (Innlegg 32) Nej, Sveriges dödbok börjar först omkring 1947. Jag har sökt på Albertina också, men hittar inget om henne heller. Det enklaste för dig är nog att åka till Norrbärke och fråga dig fram. Ett annat sätt är att sätta in bilden på det svenska Anbytarforum http://genealogi.aland.net/discus/ under Dalarna och Norrbärke socken.Jorunn! (Innlegg 33) Nej, henne finner jag inte som död c1950-2003, ej heller i folkräkningarna 1970 och 1980.Ingrid! (Innlegg 34) I 1890 är Anders Magnus Hansson bosatt i Dalen i Ärtemark församling i Dalsland i Älvsborgs län. Han är då fattighjon och änkling. Jag finner honom inte i folkräkningen 1900. Det är tyvärr det enda jag kan få fram om honom och hans familj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Ingrid! Jan Niklas f. 1849 har jag svårt att finna i 1890 och 1900! Har du några fler uppgifter på honom, namn på fru eller barn eller var han är född?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei, Janne, min mors morfar Olof Laurentius Nordenberg (1844-84) var skipsmegler, g.m. Maria Christina Jansson (1836-1916). Hun skal som enke ha bodd i Stockholm, og var muligens fra Värmland el.l. Kan du prøve å finne nøyaktige fødsels- og dødsdata, samt hvem som var deres foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Chistian. Er sønnene Sven Axel Laurentius og Axel Ejnar Olof som ligger begravd på Norra begravningsplats i Stockholm? Der ligger også en O.L Nordenberg, men han begravdes 16.3.1882. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei Hanne, det var flott at du er på sporet allerede!Jeg tror kanskje O.L. Nordenberg begr. 16. mars 1882 kan være den rette. Klarer du å finne noen flere detaljer på ham? Han skal ha dødd på vei til forretninger i Russland.Jeg tror ikke Olof Laurentius og Maria Christina hadde flere barn, for mormor sendte penger fra Hamar til sin mor Maria C. helt til hun døde i Stockholm 1916. Når ble Sven Axel og Axel Einar født og begravet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Hanne och Christian! Om Axel Einar Olof Nordenberg var född 1881 i Hedvig Eleonora församling i Stockholm, så var han son till änkan Adolfina Johanna Nordenberg, som var född 1847 i Sankt Nikolai församling i Stockholm. De två bodde år 1900 på Smaragden nr. 4 i Kungsholms rote nr. 4 i Stockholm.Adolfina Johanna var änka redan 1890 och bodde då i Klara i Stockholm med tre barn.Sven Axel Laurentius finner jag inte 1890 och 1900. Var han död före 1890?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Tilleggsopplysning: Min mormor var Othilia Maria Olofsdotter Nordenberg f. 24. jan. 1868 i Stockholm, d. 24 mars 1946 på Hamar, Hedmark, begr. 16 okt. 1946 på Ullern kirkegård i Bærum, Akershus. Det er hennes foreldres (Olof Laurentius Nordenberg og Maria Christina Janssons) opphav jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Sven Axel begr 11.11.1884 og Godseier Axel Einar begr 25.10.1924. L.O står med yrket Ångfartygskommandant. I graven område 3,nr 442 ligger Mari Nordenberg.begr 11.5.1944.Magda Maria begr 26.12.1897. Augusta Vilhelmina f.13.2.1884. Død 19.7. 1974 og begr 4.9 1974. Anna Sigrid Elisabeth f 23.10.1907. Død 28.10.1996 Oxeløsund og begravd 30.6.1996. Anna Olefina begr 16.3.1882. Adolfna Johanna f. Blachet begr 31.5.1927 og Gunnar Movik begr 3.8.1896Adolfina Johannas barn er Gerda Fredrika f 1869. Magda Maria f 1873 og Einar f i 1881.Kansje du kjenner noen av navnene. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Nordenberg, Otilia Maria Ogift kvinnaf. 24/1 1868Utvandrad 26/9 1889 från Maria Magdalena, Stockholms stad (Uppland) till NorgeKälla: Rotemansarkivet, häfte 42334, s. 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Fabelaktig, Hanne!Lurer på om hennes mor, enkefru(!) Maria Christina Jansson d. 1916, ant. i Stockholm (Maria Magdalena?), finnes i de svenske folketellingene fra 1890 eller senere?De andre navnene sier meg ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Hei igjen Janne!Så ikke spørsmålet ditt i innlegg 37 Glemte dessverre å få med at Jan Niklas reiste til Norge i 1882. Så i svenske kirkebøker på nettet igår og fant noen søsken til Jan Niklas som du kanskje kan forsøke å finneAnders Olaus f.20.mars 1845 og Marta Maja f. 3. februar 1853Anders Magnus var gift med Stina Olofsdatter Hun hadde en datter, Anna Lisa Andersdotter f.6.januar 1841Har ingen andre opplysninger om dem en fødselsdatoen så vet ikke om de var i live fram til 1890 eller om de var giftIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Er det mulig å finne opplysninger om Fredrik Bygnes født 30.10.1893 Kopervik Norge. Flyttet til Lysekil (Västra Götalands län)med sin kone Anny (Fra Borås??)Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Olsen, FredrikNorra Kvarngatan 24Död 3/5 1954.Kyrkobokförd i Lysekil, Lysekils kn (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Född 29/10 1893 i Norge.Gift man (24/6 1924). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Lysekil, Lysekils kn (Västra Götalands län, Bohuslän)Födelseförsamling i källan: Norge, KopervikKällor: DB, FS / DOR 52-60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.