Gå til innhold
Arkivverket

[#46078] Sveriges befolkning 1890, 1900, 1970, 1980, Sveriges dødbok 1947-2003


Gjest Janne Høgdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Hanne takk for hjelpen,du var utrolig snar med å svare. Ja, han heter Fredrik Olsen Bygnes Takk igjen Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Inga!Då kan jag inte finna Jan Niklas eftersom jag har folkräkningen tidigast 1890!1890 finns det en inhyses dödgrävare Anders Olaus Björk som är född 1845 i Ärtemark församling i Älvsborgs län. Han bor då i Trettlanda i Blomskog församling i Värmlands län. Han är gift med Matilda Johannesdotter som är född i Blomskog 1853. Där finns barnen Josefina Augusta Maria Augustsdotter (!) som är född 1879 i Kristiania i Norge samt Anders Marinius f. 1883, Johannes f. 1885, Anna f. 1887 och Albin f. 1890, alla barn födda i Blomskog1900 bor de på samma plats, då finns även barnen Sara Berta f. 1892, Oskar f. 1896 och Maria Sebonia f. 1899. Josefina Augusta Maria är piga hos fabriksägaren Biesert i Töcksfors i Värmland.Med det underlag jag har kan jag inte hitta något mer!Och inte kom du närmare ett vettigt svar heller. Men Ärtemark verkar vara ett uppslag. Att Anders Olaus heter Björk kan tyda på att han har varit soldat en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei igjen Janne, når du får tid ville jeg bli glad for om du kunne sjekke folketellingene 1890 og 1900, da min mormors mor Maria Christina Nordenberg f. Jansson bør finnes i Stockholm (Maria Magdalena), ihvertfall ved en av tellingene. Takker på forhånd-- mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei, Hanne, takk for dine tilbakespill på mine innelgg 38, 40, 42, 46 og 53. Kan det søkes landsdekkende, ifall min mormors mor Maria Christina Nordenberg f. Jansson som enke flyttet f.eks. tilbake til hjemtraktene? Og har du tilgang til FT 1900 også? mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Pedersen

Hei Jeg finner ikke oldeforeldrene til samboersken min i 1900-tellingen i Norge, så jeg håper de finnes i Sverige? De flyttet til Trondheim tidlig på 1900-tallet.Henrik Fridolf Anderson og Marie Naumann.Mvh Odd P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Pedersen

Hei. Har dessverre ikke årstall engang. Har bare en muntlig overlevering, men etter all sannsynlighet skal de være gift i 1900. Mvh Odd P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Jeg har prøvd tidligere hos Espen G.B.`s temanr. 40707. Men uten hell. Så jeg prøver hos deg, da du har flere tjenester å tilby.Kunne du finne to slektninger (bosatt i Sverige)for meg? I noen av tjenestene du tilbyr overfor oss brukere.Disse er: 1) Dagny Eggum (pikenavn), f. 9/4-1905 2) Bergliot Sofie Johannesen/Johannessen, f. 24/12-1889. Gift 13/6-1918 i Helsingborg med Karl Edvin Anderson.Håper det lykkes denne gangen.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Kristin! Jag förutsätter att de är födda i Norge. I dom källor jag har, som täcker c1950-2003, finner inte jag heller någon av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Hei Kristin!Jeg lurer på om du kunne se når Kristi Katarina Tuulikki Paivarinta gift Nordenløv når hun døde. Hun er født 16.09.1925 i Kemi, Finland. Bodde i Lidingø da hun døde. Hun var gift med Karl Gunnar Nordenløv som døde i feb 2004. Mvh Anne Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Nordenlöw, Kirsti Tuulikki KatriPyrolavägen 13 181 60 LidingöDöd 1/1 2002.Folkbokförd (1997) i Lidingö, Lidingö kn (Stockholms län, Uppland).Född 16/9 1925 i Finland.Gift kvinna (15/10 1950). -------------- Födelseförsamling i källan: FIKällor: bef80 / RFV 03 / SPAR 97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Viser til nr. 60 + 61.Mange takk for ditt forsøk, Janne H.!Da får jeg prøve videre på en eller annen måte. De to damene var født i Norge (Lærdal og Kr.sand S.)mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Hei Hanna! Tusen takk for hjelpen.Vet du hvoran vi skal finne gift mål og begravels dagen.På dem som er gift og død i sverige. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Tore Arntsen, f.24.3.1879 i Meldal, Sør-Trøndelag, fikk i 1897 en uektefødt sønn i Rindal. Han hadde da i følge kirkeboka, ved dåpen, allerede forlatt Rindal og reist til Sverige.Har ikke funnet han i FT 1900 i Norge, men håper du kan se om han finnes i Sverige i 1900, eller i dødboken. Ved dåpen het han Tore Arntsen Løfald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiJeg håper noen kan sjekke denne mannen for meg, Frantz Lauritz Berg, skal i flg. Gravminneregisteret ved DIS sine hjemmesider være født 14 november 1889 ukjent hvor, og døde 27 mars 1968 i Arendal. Hans far skal vistnok være fra Gøteborg, hvor han var seilmaker, muligens er også Frantz født der. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

1900-telling for 0990 Barbu Personliste Herad Krets Gardnr Bruksnr. Gard Uthus Tal pers. Pers. tilstades Pers. heimehøyrande Korn, potet Kreatur Fjærkre Bikubar Kjøkkenhage Frukthage 128 67 Barbu 1 under 2 1 Strømsbunes n 4 4 %5% 4 %5% n n n n n n Hushald nr. Førenamn Etternamn Kjønn Busett Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf. 965 1 Elina Berg k b hm e Vaske og Strygekone 1855 t n s 966 Nekolai Berg m b s ug Søn 1887 t n s 967 Frans Berg m b s ug Søn 1889 t n s 968 Petra Berg k b d ug Datter, Sypige 1880 t n sVet ikke om det er rett. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei HanneTakk skal du ha, det kan jo være et godt spor å følge videre på. Skal sjekke litt rundt denne familien å se hva jeg finner. Vi vet ikke om det er faren eller sønnen som er født i Sverige. Så vi har desverre ikke mer opplysninger å gå på.mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Terje Rehn -Holm Johansen, kan detta vara din Erik Gustaf som du sökte den 26.1.2007 Enligt sveriges befolkning 1900 så bor Karl Erik Johansson f. 1851 Östra Eneby, Östergötland, Arbetare Hustru Johanna Charlotta Persdotter f. 1854 Kvillinge, Östergötland Barn: Erik Gustaf f. 1880 Norrköpings Östra Eneby, slakteriarbetare. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei HanneJeg har desverre ikke funnet vielsen enda, vet at Frantz ble gift med Martha Thorsen, hun er fra Nes i Tvedestrand. Skal sjekke kirkebøkene i området rundt der, men har foreløpig ikke funnet dem. Frantz og Martha reiste også til Amerika en tur men kom tilbake, de skal ha reist en gang mellom 1921-28, så det burde kanskje kunne finnes i noen av protokollene som er utlagt. Har ikke søkt der enda. Martha har jeg funnet en del videre på, men som sagt jeg er ikke særlig bevandret i geografien i det området, så vet ikke særlig mye om hva som blir de nærmeste sognene til Tvedestrand. Har prøvd på Holt og Dypvåg. Nå får jeg lete litt i Barbu og se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Pedersen

Hei. Har funnet tilleggsoplysninger til innlegg nr. 56 og 59.Kirkebok for Trondheim, Bakklandet 1901-1911, Viede 1904, side 100, nr.133. Henrik Fridolf Andersson, født 1879 i Norrkøping, far: Oskar Leonhard Andersson, Maskinist i Linkøping.Marie Neumann, født 1879 i Kristiansund N. Far: Albert Neumann, ingeniør?, ungk. Det står også en del til i vielsen som jeg ikke klarer å tyde.Mvh Odd P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei.Kan du hitta uppgifter på denna person och hans familj:Anton Emanuel Oscar Svensson född 1891 31/12 i Skarraborgs län ?Om ni vill kan ni skicka pr. e-mailHälsningar ,Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Hei.Min tippoldemor Lisa Andersdotter var født 3.12. 1827 i torpet Tenvik, Slllerud, Värmland. Hun hadde flere søsken, og jeg lurer på om du har muligheter til å finne hvor de er i 1900:Olof Edvin Andersson, f. 19.3. 1845.Gustaf Andersson, f. 30.3. 1848.(De bodde i 1890 sammen med sin mor i Tenvik).Leonard/Lennart Andersson, f. 22.9. 1836. Det er muligens han som i 1890 bor Låbbyn, Silbodal, Värmland og er gift med Lisa Danielsdotter.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.