Gå til innhold
Arkivverket

[#46078] Sveriges befolkning 1890, 1900, 1970, 1980, Sveriges dødbok 1947-2003


Gjest Janne Høgdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian Arentz

Tusen takk, Janne!Den siste, Mari Kristina Jansson f. i Länna passer vel best og kan være min mormors mor, men så lenge fødselsår mangler, og event. når hun ble enke, blir det vanskelig å få verifisert at det virkelig er henne. Finnes hun i Stockholm også i 1890-tellingen, på samme eller annen adresse?Den første, Anna Maria Kristina Jansson f. 1836 i Västervik, bosatt i Stockholm kan også passe (fødselsåret er perfekt), men ikke hvis ugift utelukker enker. Finnes også hun i 1890-tellingen?mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Bill

Hei Janne,Jeg stammer fra Visnum sokn i Värmland. Kan du undersøke om du finner personer som er bosatt i Visnum eller andre steder i Sverige (men født i Visnum)i 1900-tellingen med etternavnet Bill.Mvh, Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Bjørn! Jag finner dom här:Post 2885609Bill Eriksson, Fredrik Timmermanf. 1861 i Visnum (Värmlands län, Värmland)Gift man, far i familjenSköndal Västerhaninge (Stockholms län, Södermanland)Födelseort i källan: Visnum Värmlands länFredrik har 4 barn Post 2252566Bill, Gustaf Pappersarbetaref. 1883 i Visnum (Värmlands län, Värmland)Pojke, ensam i familjenÅmotfors pappersbruk Eda (Värmlands län, Värmland)Födelseort i källan: Visnum Post 2136318Bill, Karl Johan Cell.fabr.arb.f. 1859 i Visnum (Värmlands län, Värmland)Gift man, far i familjenBäckhammar (Cellulosafabr.) Visnum (Värmlands län, Värmland)Födelseort i källan: Visnums moderförs.Karl Johan har 7 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Bill

Hei Janne og takk for svar.Karl Johan Bill er min tippoldefar mens Fredrik er hans bror. Gustav er min oldefar og ble senere gift og bosatt i Sarpsborg der han levde til 1955.Et spørsmål nå, kan du finne ut når Karl Johan døde ??Mvh, Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Min formor Sofie Andersdotter er født i Bro i Bohsulen 17 nov 1853. Hun skal ha hatt to søsken ved navn August og Albertine. Sofie flyttet til Norge i 1880, og det er mulig de andre to også bosatte seg her. Finnes det noen opplysninger om Sofie eller hennes søsken/foreldre i den informasjonen du har tilgjengelig? Mvh Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

HeiDette er informasjon jeg ikke er sikker på. Har fått vite at Sofie også brukte etternavnet Blix, og siden hun også ble kalt Andersdotter er det jo naturlig å tro at faren het Anders Blix. Det er mulig at hennes mor het Karoline, men dette er ubekreftede opplysninger.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Bro 1860-1929 148404F3 1960 SCB-kod: 148404 SD-suffix: F3 Kön: K Födelsedatum: 1862-02-09 Förnamn: Maurity Adress: Brattön Mannens titel: Soldat Mannens förnamn: Anders Mannens efternamn: Blixt Kvinnans förnamn: Carolina Kvinnans efternamn: Olsdotter Kan dette være et søsken til Sofia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Et navn som ikke er kjent fra før, men det betyr jo ikke at det ikke er et søsken. Foreldrene kan jo godt stemme med det jeg har fra før.Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Olderskog

Hei JanneJeg har stoppet opp på en av mine slektninger. Det jeg vet er: Olof Pehrson Tiger var gift med Catarina Johansdotter. Deres sønn, Kønig Olofson Tiger, ble gift med ei Catarina Margreta.Hennes foreldre het, Matts Olofson Nordstrøm og Anna Andersdotter. De skulle være i fra Piteå, Sverige.Familien Olof Pehrson flyttet visst nok til Hemnes, Norge, For senere å flytte til bake til Sverige. Familien til Catarina skulle etter hva jeg vet, også komme i fra Piteå.Kan du finne noe av disse familiene lengre bak i tid?Har du en link til hvor jeg selv kan lete?mvhGro Olderskog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei Janne! Jeg søker også aner i Sverige men det er litt tidligre enn de årstallene du nevner. Jeg lurer spesielt på om du kanskje hadde tips om hvor man finner opplysninger selv, mitt område er Varberg i Hallands len? Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Gro: Har du något årtal på någon av dem?Gro och Anne Sofie: Det finns möjligheter att läsa kyrkböcker på internet via Genline: [url="http://www.genline.se/>http://www.genline.se/ och Svar: http://www.svar.ra.se/Det har avfotograferat kyrkböcker och det är alltså primärkällor. Det kostar en del att forska hos dem, men det finns flera olika alternativ.Ett annat sätt är att fråga på Släktforskarförbundets anbytarforum i Rötter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Olderskog

Jeg har ingen datoer på Olof Pehrson Tiger og Catarina johansdotter. Catarina skulle være fra Tengneset, Degerfors.Kønig, deres sønn og hans kone:Kønig Olofsson Tiger 1807 - 1853 Catarina Margreta Nordstrøm ( Caisa Greta ) 1801 - 1869.De hadde 7 barn. Kønig August 1829 - 1856 Nils Johan 1830 1896 (det er han jeg slekter til) Greta Johanna 1833 - ? Olivia Mathilda 1836 - ? Catharena Fredrika 1840 - ? Anna Maria Magdalena 1843 - ? Pehr Olof Joseph 1845 - ?Ble dette til litt hjelp?Mvh Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei Janne Tusen takk for tipset med lenkene var litt innom genline ser jo greit ut men det koster jo en del vi er jammen heldige her i Norge gitt :)Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Gro!Dessa personer av dom du nämner är dom enda jag kan finna i folkräkningen år 1890 och det är bara den källan jag har! Nils Johan är född i Tärna församling i Lappland som du ser!Post 4684370 Königsson, Nils Johan undantagshjon f. 1830 i Tärna (Västerbottens län, Lappland) Gift man, far i familjen Joesjö. Tärna (Västerbottens län, Lappland) Födelseort i källan: Tärna KapellPost 4684371 Larsdotter, Pernilla f. 1820 i Norge h. Gift kvinna, mor i familjen Joesjö. Tärna (Västerbottens län, Lappland) Födelseort i källan: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JanneKunne du være en engel å se om du finner spor av noen av disse to i Sverige. Begge er født i Norge, men her finner jeg ikke spor av dem etter 1916.Alfred Waldemar f. 24. feb. 1906Anna Therese f. 3. mars 1911Når de ble født hadde de etternavnet Karlsen eller Holm.Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Bill

Hei,Jeg er på jakt etter en svenske som heter Axel (Aksel) Lyder Grønlund. Finner du han i 1890 eller 1900 tellingen. Jeg har ingen aning om hvor han kommer fra i Sverige.Mvh,Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei Janne og Hanne!I innlegg 99 er änkan Mari Kristina Jansson f. i Länna i Stockholms län oppgitt i FT 1900 boende i Ansvedjarby i Roslags-Bro i Stockholms län. Finnes hun også samme sted i FT 1890?I 1900 finns det en Anna Maria Kristina Jansson, f. 1836 i Västervik i Kalmar län. Hon är ogift och bor på Härbärget nr 46 i Jakob och Johannes rote i Stockholm.I samma räkning finns det en änka Maria Kristina Jansson f. Persdotter med dottern Hilma Amalia f. 1874 i Aspö. De är bosatta i Strängnäs där Maria Kristina är född.Gamle familieopptegnelser viser nå at min mor (som idag er 99 1/2 år gml og som fortsatt søker sin mormor Maria Kristina Nordenberg f. Jannson) hadde en mormor, denne Maria Kristina Jansson, som var av bondeslekt fra Sødermandland.Min neste fråga er om Ansvedjarby og/eller Strängnäs kan sies å ligge i Sødermandland?(Går ellers ut ifra at angjeldende Västervik ligger langt fra Sødermandland)mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Göran Åhling & Vibeke Lund Åhling

(123)Geografi har aldrig varit mitt eller Vibekes bästa ämne, men vi tror följande:Västervik ligger längs den norra delen av kusten i Kalmar län, och borde därmed tillhöra Småland (så att säga norr om Ölands norra udde, på fastlandet).Strängnäs ligger i Södermanland (=Sörmland).(Det tror vi till och med att vi vet!)Roslags-Bro fick vi leta efter - det ligger i Norrtälje kommun i Uppland (Norrtälje ligger cirka en timme med bil nordost om Stockholms stad men i Stockholms län).(http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html är bra.)Mvh Göran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei, Gøran och Vibeke,Tack skall ni ha för era uppgiftar! Jag tolkar det då dit hän att Anna Maria Kristina Jansson, f. 1836 i Västervik i Kalmar län, er fødd långt från Södermanland, och dermed kan uteslutas som kandidat, ifall Södermandland er rätte födelsestället (ursäkta min slätta svorska!) mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.