Gå til innhold
Arkivverket

[#46085] Hjelp til å tyde kirkebok - Inger Sørine Andersd f 1831 i Fredrikstad


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Jeg er 'frekk' og spør igjen om litt hjelp jeg.... Dåp No 5: Lenke Inger Sørine Andersdatter f 2 januar 1831 d 30 jan 1831. Far Anders Nielsen, arbeidsmann og hustru Marie(???) Hedevig Magdalene Hendrichtsdatter, bor i byen???. Barnets mor og far er faddere men hvor bor de? Sliter litt med sammenhengen i navnene og bopel til faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

5. født 1831 den 2. Januarj, Inger Sørine ægte Barn, døbt i Kirken den 30. Januarj, Anders Nielsen arbeijsmand og hustrue Hedevig Magdalene Hendrichsdatter boe i byen, Barnets Fader og Moder, Torkel Olsen Snikker Hendrichs Engebrethsen j..vt?? Mand Anne Marie Pedersdatter bor j Byen, p:508.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Tusen takk igjen fra en 'glad amatør' til både Remi og Else.På Familysearch finner jeg Inger Sørine Andersdatter igjen med Anders Nielsen som far men nå heter moren Hedvig Magdalene Mathisen. I FT1801 finner jeg sannsynligvis familien til Hedvig Lenke Faren heter Mathias Hendrichsen. Kan Hedvig ha tatt farens etternavn? Eller er dette sannsynligvis ikke samme familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Det er helt vanlig at amerikanerne som registrerer dataene på FamilySearch konsekvent bruker farens fornavn som barnas etternavn. Dette er noe de gjør uten å bry seg om slektsnavn i det hele tatt.Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Takk for opplysningen Remi. Jeg 'stoler' nok ikke helt på FS jeg heller men ofte gir den jo i alle fall gode tips. I dette tilfellet tror jeg det er omvendt. I Kirkeboka ved Ingers fødsel så heter jo moren Hendrichtsdatter mens eneste jeg treffer på FT1801 er en Mathiasdatter. Må vel kanskje lete etter brulluppet til Ingers foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.