Gå til innhold
Arkivverket

[#46089] Nord Dakota . Antonia Gilbertson


Gjest Gunvor Sæther Brække
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Sæther Brække

Antonia Gilbertson fikk en datter 10.2.1901 i Mooreton i ND og som ble bortadoptert. Og mere vet jeg ikke om Antonia. Noen som kan finne henne i folketellingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tor Rustad

Slik jeg forstår innlegget ditt så er det Antonia du er ute etter? Har du mer opplysninger om henne? Født hvor, når, imigrert når osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Dette var uventet, men desto mer spennende! Jeg vet ikke om Antonia var norsk emigrant, men det kan vel tyde på at et ev. norsk etternavn har vært Gulbrandsen el. lignende. Jeg vet ikke når hun er født, men dersom en fant henne i en el. annen folketelling 'over der' så har en jo også fødselsår og dato og fødested (land). Det jeg har i tillegg til hennes bortadopterte datter, født 10.2.1901 er et bilde som er tatt i Milbank i Sør-Dakota. Vanskelig å si alder, men 20-30 ca.!Hun kan jo være datter av en norsk immigrant og født der bort også! MVH Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Gunvor!Kan det være denne damen,Antoinette Gilbertsen,som er født på Ringsaker,23 sept. 1862,du mener?Hun giftet seg 1877 med Andrew A. Urness,1877 i Canton, Lincoln, South Dakota. Lenke America&frompage=99 Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Gunvor!Eller kanskje dette paret i innlegg 4 fikk en datter som heter Antonia,og at det er Antonia som fikk en datter som hun adoptere bort?Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser på vielsen mellom Antoinette og Andrew A.Urness at han er født 5 DEC 1862 ,i Iowa, Wisconsin .(innlegg 4)Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Det var også en Gilbertson i Nord-Dakota, som var hjemme på besøk i Norge i 1910, han var da 56 år gammel. Gilbertson var ikke så vanlig navn i Norge, så kanskje verdt å sjekke nærmere?Lenkeleif erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje er dette paret et blindspor,men legger inn barna deres likevel! Adeline Mathilda,født 2 jan 1888,South Dakota [url="http://www.familysearch.org/eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100381910327&lds=1&region=11&regionfriendly=North>Lenke America&frompage=99 Ruby Olava,født 6 juli 1892 Iowa, Wisconsin.Død 1918 Putnam, Chicago, Cook, IllinoisLenke America&frompage=99 Curtis Garfield,født 8 mai 1890,Iowa, Wisconsin Lenke America&frompage=99 Thomas Orville,født 18 aug 1894Iowa, Wisconsin, Lenke America&frompage=99 Josephine Louella,født 27 sept 1899, Hollandale, Iowa, Wisconsin .Død 3 MAR 1968 Independence, Jackson, Missouri Dodgeville, Iowa, Wisconsin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Ann-Mary og Leif Erik! Har lest innleggene med stor interesse. Antonia var nok ugift da hun bortadopterte sin lille datter. Den eneste muligheten til å finne henne må vel være i folketellingen for 1890,1900 eller 1910? Er likevel interessert i alle innspill. Takk. Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Hvis du legger etterlysningen på 'Slektsforum', under Etterlysninger/USA, så pleier det der være noen som har tilgang til folketellingene i USA. Skriv gjerne på engelsk.Lenkeleif erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Hanne Line! Takk for tipset om DIS. Det er bare det at jeg får ikke svart på spørsmålene til mine to 'debattanter'! Jeg har lest og jeg har skrevet omattat og omattat og sendt svarene til USA/CA og slektsforum og ingen vises som svar. Ikke vet jeg hvor det blir av dem! Har DU noen forklaring så er jeg veldig takknemlig! Jeg må nok ha den inn med teskjeer!! Mvh Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Det var jo litt pussig. Du har jo lagt inn innlegg før, og systemet er ikke endret. Har du vært innlogget, og har du husket å trykke OK (det er ikke tilstrekkelig å trykke 'Forhåndsvisning')?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.