Gå til innhold
Arkivverket

[#46101] Søker etter Elling Hansen og Kristine Gulbrandsdtr, Svarstad gård, Hole


Gjest Ingvild Wierli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Wierli

Hei! Jeg leter etter informasjon om Elling Hansen og Kristine Gulbrandsdatter. Elling Hansen er sønn av Hans Olsen og Anne Iversdatter og er født i Gran, Oppland, men de bosetter seg på en gård, Nylenne som er under gården Svarstad i Hole. Kristine dør i 1838 og Elling gifter seg på nytt. Har ikke lykkes å finne noe om Kristine. Er det noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Sjekket Bygdeboka på nettet Lenke og der står det ikke noe mer om henne. Bare at hun var hans første kone. Men du vet jo at hun døde i 1838, og i bygdeboka står det at de hadde seks barn, Anne f. 1816, Maren f. 1818, Gulbrand f. 1821, Olea f. 1824, Hans Andreas f. 1825 og Ole 1828-1831, så da er det vel nesten bare å kaste seg over kirkebøkene og finne ut om det kan stå noe om hvor hun var fra da de giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Takk for informasjonen. Du har nok rett i at jeg må finne ekteskapet deres i bygdebøkene, men på internett står ikke det ikke oppført. De må ha giftet seg før 1816 en gang. Så da må jeg vel tusle ned til biblioteket en tur. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg lurer på om dette kan være ekteskapet deres. Jeg fant det på Familysearch, og hennes 'etternavn' er jo litt merkelig, men likevel...IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Search ResultsELLING HANSEN Spouse: KIRSTINE GULLEK Marriage: 16 NOV 1815 Hole, Buskerud, NorwayHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Det er nok etter all sannsynlighet de, ja. Årstallet passer veldig bra. Det eneste som var dumt var at foreldrene til Kristine ikke stod der,,, Aner ikke hvordan jeg skal få tak i hvor hun kom fra. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.