Gå til innhold
Arkivverket

[#46138] Enebakk bygdebok - Plassen/Gården Melnæs


Gjest Trond Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Jensen

I KB Enebakk 1788 ble Arne døpt. Faren var Ole Hansen Melnæs(?). Er det noen som vet om Melnæs(dersom jeg har lest riktig)finnes i bygdebøker for Enebakk?Jeg er interessert om Ole Hansen er nevnt, da jeg leter etter min ane Ole Hansen gift med Johanne Simensdatter.Vennlig hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg fant ikke noe om Ole Hansen på Melnes, men jeg fant konfimasjon til 'Johane Simonsdatter Rue' i 1782. I Enebakk har vi Rud på Stranda, Rud på Hammeren og Rud i Dalefjerdingen. Jeg kan se om jeg finner noe der. Det var flere Ole Hansen, men ingen på Melnes blant konfirmantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Jensen

Hei Kari!Takk for at du tar deg tid til å sjekke for meg!Jeg tror 'min' Johanne er født ca 1790, men jeg aner ikke hvor. Hun og Arne blir gift 12 apr 1823 i Kråkstad, men dessverre står ikke fedrenes navn oppgitt.Bor da på Hebech.Det nærmeste jeg kommer er to Johanne Simonsdatter i Ås, den ene er iflg. FS/IGI døpt 11.01.1790, datter av Simon Larsen, den andre døpt 02.03.1790, datter av Simon Rasmussen. Men om noen av disse er aktuelle, vet jeg ikke...Vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg videre i saken. Arne er jo like håpløs.Det oppgis at han er ungkar og 41 år når han gifter seg.(Herav ca årstall) Når sønnen Ole blir døpt er Arne og Johanne husmansfolk under gården Dal i Kråkstad. Arne dør 15 okt 1843, da bor han på Eikjordsplassen, Kråkstad.MVH Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.