Gå til innhold
Arkivverket

[#46142] Tobias Jakobsen Andrea Johannesdatter vigsel 28/8-1870 Glemmen mini p288 nr 50


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Jeg viser til debatt nr 46106 i Brukerforum. Ingen av oss ser ut til å klare å lese innføringen.Er originalen like uleselig som den skannede kopien? Eller kan noen fortelle meg hva som står der (som ikke står i klokkerboka (hvor vigselsdatoen er funnet))?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tom Askerøi

Viser også til herverende debatt 45615 hvor Riksarkivet svarer (at håpløse sider skal reskannes). Håper denne siden kommer med da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

hei Tom! Kanskje du skulle legge lenke til den siden som er uleselig, så man slipper å gå gjennom hele etterlysningen og sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

I originalen har presten holdt et ytterst lett trykk på pennen og har i tillegg brukt blekk av dårlig kvalitet, som har oksidert med tiden. Så originalen er ikke bedre enn det beste du kan få ut av det digitale bildet hvis du kopierer det til din egen maskin og justerer lys/kontrast/gamma. Som jeg gjorde i min 'folke-software' Microsoft Photo Editor. Da kommer for dagen: Ungkarl Thobias Jakobsen og Enke Andrea Johannesdatter. Vielselsdag 28.august (som du har greid å tyde). Han født 17/7-45 i ....Sogn i Sverige (mine svenske geografikunnskaper er begrenset, så jeg tør ikke gi meg ut på, men sognet ser ut til å begynne på S), hun 27 år. Han bosatt i Forstaden, hun født i Tune. Moralen blir: En del bilder vil være av denne karakter grunnet nevnte forhold ved originalen. Ta bilde da ned til din egen datamaskin for individuell viderebehandling av bildet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.