Gå til innhold
Arkivverket

[#46152] Til dere som gransker på gårder/plasser i Gudbrandsdalen


Gjest Lars Ove Wangensteen,
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen,

Jeg vet det ikke er så mange av dere som vet at Leif Midthaugs privatarkiv som omhandler Gudbrandsdalen befinner seg på Maihaugen i Lillehammer. Det er 9 bokser med materiale.Jeg har oversikten over innholdet (i grove trekk), og den som ønsker det kan få oversikten av meg (8 maskinskrevne sider)MvhLars Ove (lowangen@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Lars OveKan du være så snill og sende den oversikten til meg også. På forhånd takk for hjelpen. email: hheen@c2i.net Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rudiløkken

Hei Lars Ove !Jeg blir veldig glad om du sender denne oversikten til meg også. rudiloek@combitel.noVennlig hilsen Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd M. Tolstadløkken

Hei. Eg vil gjerne at du sender oversikten til meg. På førehand takk. E-post: otolsta@online.nomvh. Odd M. Tolstadløkken. Svelgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri D. Brekke

Hei! Jeg setter meg opp på listen, og vil gjerne ha tilsendt disse oversiktene.På forhånd takk til deg!Mvh Guri guridr krøllalfa gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

StigJeg kom over denne oversikten på SAH, og har bare tatt bilder av den, med tanke på at det kanskje var noen som ville ha den. Og hvis DA ønsker å publisere den, så står de jo fritt til det.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Men jeg kan gjerne legge ut sidene her på Brukerforumet, så slipper dere å maile meg.Side en er avbildet i innlegg 2.Legg merke til at i venstre kolonne er det ofte nevnt oppdragsgiveren til til Midthaug, ikke nødvendigvis slekten.Her er side 2Lars Ove

bilete2103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Lars Ove,jeg har en grandonkel, Edvard, angivelig f 1886 i Ringebu. I 1900 benytter han navnet Olderløkken, men da han bosetter seg i Bergen, gm med farmors tvillingsøster, benytter han navnet Imsdahl. Han var redaktør i Bergen.LenkeEr det mulig å finne noe ut av dette, tror du? Er det nevnt noen Olderløkken eller Imsdahl fra Ringebu i arkivet. I 1900-tellinge for Ringebu er det nevnt gårder med begge navn, men jeg vet ikke hvilken Edvard kom fra.Mulig dette er helt på siden, men jeg har aldri klart å finne ut av dette, og i og med at tante Marta og onkel Edvard var barnløse er der ingen å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Aud, og der heter de Klevstykket. De må ha flyttet mye rundt. Kan det være en av foreldrene som da var fra Olderløkken, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Vielsen til Erik og Berthe, de er nr. 1 under 1885: LenkeDer står det at Erik hadde bopel Klevstykket ved vielsen.Kan ikke umiddelbart se at noen av dem hadde tilhørighet til Olderløkken, så det kan godt være et sted familien bodde en periode. Ser ut til at de måtte flytte mye rundt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.