Gå til innhold
Arkivverket

[#46160] Tyding av kirkebok Flakstad 1838-1859


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hallo alle Trenger hjelp til å tyde; fra Ministerbok Flakstad 1838-1859 side 76 nr 15. Moren navn til Hansine Gurine f 1854. Moren`s etternavn er vel Jansdtr. men fornavnet? Hva er det skrevet foran faddernavnene? Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hallo Benn Johan Tusen takk. Jeg så etter folketellingen Flakstad 1865. Der fant jeg henne som Janike Jansdtr. f 1826 Bergen. Mannens navn Johan Hansen stemte også. Men deres datter Hansine Gurine f 1854 (hun skulle da være 11 år i 1865)er sporløst borte inntil hun gifter seg i 3 sept1877 (Moskenes klokkerbok 1874 - 1896 side 210) Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Nei, hun er neppe sporløst borte. Det er trolig henne du finner på Valle Søndre i Flakstad i FT 1865 som pleiedatter hos Peder Johnsen og hustru Pernille Kristiansdatter.Aldedren er riktignok angitt til 13, som burde vært 12 om hun ble født i 1854, siden alder skulle angis som det leveår personen befant seg i på telletidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Hei Per!Hva slags slektskap har du til Hansine Gurine? Hansine Gurine er min oldemor. Slå opp til nr. 7190. Der står det mye skrevet om Jannicke Jansdatter og hennes aner. Hilsen fra Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.